lediga tisdag

En heldag med Linnea verkar det bli.. Igår eftermiddag bjöd Linnea mig på middag, chili con carne, upskattat :) Sen tog vi oss en promenad med Johanna till Markus där vi såg andra avenyn såklart och drack en kaffetår. När vi då blev avsläppt av Sabina som vi åkte med hem, så kom Linnea på att vi skulle kvällsfika hos hon och detta vi gjorde, hårdbröd med leverpastej och gurka och oboy till de! Då kom jag på den briljanta iden att Linnea skulle sova hos mig, så imorse blev vi väckt av mamma som kom och släppte av Teddy och så hade hon med sig nybakat bröd till oss :) Åt frukost framför tv:n och begav oss ut och ranta.. hann handla en hel del, trädgårdmöbler till balkongen som vi senare invigde med en kaffekopp. Och så köpte jag mig en jacka på Grolls för klädbidraget man får av Piteå Kommun, väldigt nöjd över den är jag.. den passa mig som handen i handsken :) Dessutom köpte jag ett sånt hära fodral för bäddmadrassen så inte den ska förstöras av allt damm och liknande!
Nu har jag precis diskat undan och satt på lite kaffe medan Linnea och Teddy har tagit sig en eftermiddagsvila i soffan..
Kvällens planer är lite styrketränign och sen spinning, är inte speciellt sugen men de är skönt när man väl kommer sig dit! Och givetvis är det ju andra ikväll också, det är ju som en självklarthet. Pratas om att jag ska slinga Linneas hår ännu blondare också.. de blir nog bra det :)

Var ju förövrigt på synundersökning igår också, de gick alldels utmärkt.. men nog var de ju så att jag behövde nya glasögon.. jag har börjat se lite bättre :) Ska nämligen ha 20% svagare styrka så jag ser bättre på långt håll.. så nu är jag i valet och kvalet om vilja bågar jag ska ta! Svåra beslut det där..

nu har jag nog skrivit nog för idag, ska ta och hälla upp kaffet i termosen som verkar vara färdigt nu och så ska jag fortsätta skriva på min handlingslista :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0