torsdag hela dagen

Imorse 05.45 blev jag väckt av natt-Karin på jobbet som undrade om jag kunde komma och jobba på morgonen, och klart jag kunde. Tittade på klockan och insåg att om jag vill kan jag sova 30 minuter till, men som vanligt tänker jag alltid att jag ska bara ligga och dra mig till klockan ringer för somnar jag om är jag död när då väl väckaren ringer, och som vanligt lyckas jag alltid med att somna om lika fullt. Jag kan inte förstå varför det ska vara så svårt att kliva upp. Måste ju vara förskräckligt skönt att ha gott om tid på morgongen och inte behöva stressa, men det vet ju inte jag nånting om för jag har nog än aldrig provat på det. tyvärr! För övrigt så har jag varit helt inställd på at jobba 16-21 idag så de var ju de första som slog mig imorse, att en delad tur går väl bra. Men efter en lång stund på jobbet inser jag ju att.. jag var ledig idag! Så de kan gå, jag hade ju förmodligen kommit till jobbet strax före 16 och fått vända om lika fort igen.

Har hunnit med en del idag, tvättat, skurat, bakat och handlat. Nu på kvällskvisten har jag varit med Johanna, planerat och pratat gamla minnen. Och som hon sa, "vi har gjort mycke roligt under våra dagar" jag kunde ju inte sagt de bättre själv :)

Imorn är det fullt upp, ska visst ut på promenad med poahästar, Linnea och Johanna imorn på morgonen, sen måste jag hinna med en kort stadsrunda och självklart en fredagskaffe, en sväng på systemet och sen är det bara börja göra sig färdig. För imorn är det nämligen fyklöverfest vilket innebär att personalen på Kollektivet, Ankargrund, Renen och Munksunds gruppboende har en gemensam personalfest. Kan nog inte bli annat än trevligt :)

Ska nog göra mig klar för sängen nu, ladda för imorn och hoppas att jag inte har lika ont i halsen imorn som jag har nu. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0