tomt

Det är tomt hemma utan Jens och här framöver får jag ju som sagt knappt se röken av han som inte känns så jättekul faktiskt. De blev en hårdstart såhär efter semestertider.. lite bortskämd har man ju blivit när han varit hemma och ledig i 4½ vecka. Men nu är vardagen tillbaka och då är han i Gällivare och jag jobbar, han ska till fjällen, han far till Gällivare och jag jobbar.. och så far han igen.. typ så rullar de på ett par tre veckor framöver. Jag är ju sånn att jag alltid ligger steget före, så igårkväll kom jag fram till att vi kommer sova med varandra 2 nätter på nästan tre veckor.. skitkul? nä! Men har jag nu rackarns tur så kaaanske att han väntar med att fara tidigt torsdagmorgon istället för onsdagkväll så att han inte i princip bara byter väska och vänder i dörrn, men de får vi ju se hur det blir med den saken. Jaja, möjligheten att sakna varandra finns då iallfall.

Idag har jag mest varit med Julia. Vi gick ner till Södra hamn en stund dit även Linnea, Johanna och Jens var. Satt i stolen så mina axlar är illröda och huden är sådär lagomt sträv nu. Efter det for vi förbi på mörtis där Madde var så vi drack kaffe och for på Kupan och som jag fyndade! Har som varit inne på en sånn här gammal telefonbänk ett tag att ha i hallen, har sett nån på blocket men tyckt det varit lite bökigt men idag hittade jag en. Så jag klippte till, 150kr. När jag kom hem tog jag fram häftpistolen och nå tyg jag hade i garderoben och klädde om dynan. De blev kanonbra! Kanske aningens trångt i hallen, och att den intet passa in sådär särskilt bra färgmässigt med hyllan och spegeln som redan sitter där. Men nöjd är jag hur som helst :)

Oj vad jag önskar nu att tiden kunde spolas fram en vecka.. så jag fick den här jobbarhelgen som jag har framför mig överstökad. Det måste jag säga, jobba dag en hel helg brukar jag tycka är långt och rätt tungt, men jobba natt hela helgen från fredagkväll till måndagmorgon, DET är tungt.

Nä, nu ska jag kolla om kyguiden.se har kommit ut med något nytt spännande!


Kommentarer
Postat av: Linda

givetvis! vi är för de mesta på =)

2009-08-04 @ 22:09:55
URL: http://lindta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0