2009

Som så säkert alla vet så avslutar vi snart ett år och påbörjar ett nytt.

För att göra en sammanfattning av det gågna året så minns jag inte ett skvatt, men i de stora hela har det väl varit ett av så många andra positiva år. Det finns en dag jag sent kommer glömma, fredag den 25 september. Jag hade jobbat natten till fredag så när jag kom hem la jag mig i sängen med Jens för att sova men det gick inte vidare värst bra för efter drygt en timma vaknade jag av tjejvärk (mensvärk) som heter duga så jag låg med kuddar över magen och vred å vände mig. En stund senare mitt i alla dessa värkar så ringer telefonen, "dolt nummer". De var min chef som ringde och ville gratulera mig till en fast tjänst. Lyckan var total!! Kan säga att jag inte sov något mer den dagen, och värken försvann i samma veva. Samma dag var Jens på varselmöte på sitt jobb, men klarade sig och även han fick behålla sitt jobb. Så den dagen var verkligen en lyckans dag för oss bägge! Vi firade med att fara till arvidsjaur med husvagn i sällskap med Per, Linda och Harry :)

Så nu sitter jag här, efter en tung och minst sagt omtumlande höst av olika anledningar, fast jobb sedan 2 månader tillbaka och har redan börjat slösa på semesterdagar.

Nyårsfesten är ordnad för imorgon, och i gott sällskap som vi ska vara i så kommer vi få ett lyckat slut på 2009. Dock har jag ett stoort bekymmer, outfiten. Tre klänningar att välja mellan, så man kan som säga att de är två för mycket. Hur jag då ska lyckas besluta mig tills imorn de vettegudarna.

Jaja, jag får klura på det där senare. Nu ska vi på bio med Mattis och Anna, sen ska vi visst förbi på tenor. De blir en trevlig kväll :)

Gott nytt år på er alla!


Kommentarer
Postat av: Malla

Gott nytt år på dig! Vad blev det för nyårsklänning?

2010-01-02 @ 10:48:31
URL: http://monstermalla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0