30 juni

Ihelgen eller rättare sagt imorn.. (idag) ska vi fara och campa med Julia och Niklas i Trollforsen tror jag de hette. Fiska och må gott. En sak vet jag då, de är att det kommer gå i nykterhetens tecken. Efter en lång pdolhelg blir man ganska mättad på allt vad partajj heter. Så för min del lär de blir många lugna och nyktra helger framöver, de är en sak som är säker. Min plan är att satsa på att jobba häcken av mig här framöver och tjäna ihop kanske någon extra slant som jag kan lägga i spargrisen till framtiden. Men det är klart, förutsett att det finns nå jobb.. men det tror och hoppas jag! Ska inte vara den som ska klaga på just den fronten, för är det nå jag har haft tur med så är det då att ha ordentligt med jobb varje månad, så de är jag glad för :)

Igårkväll fick jag ett il och fick för mig att vi skulle flytta till hus, hitta nått i öjebyn (näst intill värsta stället på jorden om du frågar mig) och sen hitta jag ett i bersika.. där jag iofs skulle kunna tänka mig bo. Men sicken tur att Jens är förnuftig och fick mig ganska snart på andra tankar. Helt enkelt, verkligen inte än! Min tanke med mitt liv är att jag inte ska vara vikarie åt Piteå kommun resten av mitt liv, och de var typ det enda han behövde säga för att jag rätt fort skulle komma på varför inte nu. Så var de med det, vilken tur för mig att man inte kan typ klicka på musen på ett hus på hemnet.se så har man köpt det. För mest troligt hade jag gjort de igår, och ångrat mig nu.

Nä, nu ska jag dricka lite vatten så rethostan kanske lugnar ner sig!

sista dagen

Nu kan man som säga att sista dagen på denna "semester" är avklarad för imornnatt är jag tillbaka på jobbet, kan väl inte påstå att jag känner sånt där sug efter att börja om att jobba som kanske kan bero på att jag inte varit ledig tillräckligt. Nåja, tisdag och onsdagnatt ska jag väl klara för att sen vara ledig i fyra dagar igen.

Idag har jag hunnit med en kaffe med Sofia och sen firat Jens mamma ännu en gång på självaste födelsedagen. Nu ikväll har vi varit hos Per och Linda, kollat på Beck och nu är vi hemma på sunds och jag hade då planerat att gå och lägga mig.

Nä, en iskall coca cola i burk tack! sen är det marsch pannkaka isäng :)

slut på det roliga..

Ja igår så var de slut på årets PDOL för den här gången, dansat och lett har vi gjort. Som vanligt har det varit jättekul! Nu blir det lugna puckar här ett tag framöver känns det som, återhämta sig. Avslutade med att bli förkyld, vaknade med ont i halsen igår som inte blir till de bättre.

Min ledighet börjar gå mot sitt slut, imorn börjar jag om igen. Fast jag ska def. inte klaga! Jobbar tisdag och onsdagnatt och sen har jag helg igen, långhelg dessutom!

Nu har visst lönen trilla in på kontot så undra om man skulle göra bort att betala och sen be herren i huset föra över lite rikstaler till mig. Det kan jag då säga, blir att börja snåla från och med NU för här ska de sparas =)

Jens sista semestervecka och han tänkte jag inte släppa så många minuter ur siktet för när han far på måndagmorgon är det lääänge innan vi ses igen, eller ses och ses.. hinner vara med varandra iallfall.

Tack för en kanonhelg =)

semesterdag #3

Igår gjorde vi lite ärenden, och sen  på eftermiddagen när vi kom hem började jag med tvätten och mellan maskinerna så kom jag på att "NU!! ska jag möblera om igen.." väldigt passande med Jens hemma tyckte jag, han var iiinte imponerad men han var så illa tvungen hjälpa mig. Sagt och gjort, så nu ser de ungefär likadant ut här i vardagsrummet som de gjort tidigare. Det känns bättre såhär tror jag. Mitt i allt bök och stök så dök Julia och Niklas upp, så vi gjorde middag och åt med dom.

Sovmorgon (även..) idag, sen har vi varit på grisberget och sprungit/gått. Jens sprang och jag gick/sprang omvartannat, konditionen kanske inte är där den borde vara men bättre sent än aldrig att göra något åt den. Jag är på god väg känns de som, tagit mig ut nu några gånger tack vare Jens. Preics ätit frukost och nu ska jag göra mig klar för att gå ner på stan och köpa biljettena, och de verkade som att Jullan skulle hänga med.
Klockan 16.00 tror jag de var, ska vi vara på backen för att äta middag och sen är de party och 1906 som gäller, måste ju fira att PDOL är här :)

nummer 1

Semesterdag nummer 1, började med en ordentligt sovmorgon och sen for vi till Byske och hälsa på mamma och pappa. For till Solbacken och gick på Jula, systemet och Ica maxi. Därifrån kom jag ut med en stegräknare, lösnaglar, nagellack och en back med cider. Så nu är jag rustad för helgen. Nu ikväll har vi varit ut på en ordentlig promenad, öjebyn och tillbaka så stegräknaren landa på 12014 steg. Okej, egentligen skulle vi ut och gå/springa.. men de blev endast två vändor vi sprang pga mig, men en promenad på dryga 1½ timmen är ju inte fyskam! Så på de blev det en filtallrik och en smörgås och nu börjar det vara dags för sängen tror jag misann.
Imorn är det lite ärenden, bla. backen, Barnens hus och så envisas Jens om att vi ska gå ut och gå imorn de första vi gör när vi vaknar, sen vet jag inte om de blir en dag tillsammans med Julia och Niklas..? vi får se helt enkelt!

Nu ska jag gå och tvätta mitt ansikte med olivtvålen dära jag fyndade på Indiska, för de må jag då säga.. ett fynd var det! Sen är det john blund och när jag vaknar imorn är jag redo för semesterdag #2 :) godnatt!

Både det ena och de andra

En mycket ohändelserik helg har jag haft, jobbat och sovit men även den här helgen börjar lida mot sitt slut.

En ny vecka väntar, till att börja med har jag och Jens 1års dag på onsdag ♥, torsdag drar pdol igång, lördag är det 50års fest som gäller, och söndag fyller lilla Nils 3 år som inte är så liten längre.

Den stora frågan är, vad ska man göra av sitt liv?
Barn, hus, kombi, hund - nej, blöjbyten, mat och skrik på natten, renovera och slita ut golv väggar och tak, det är ingenting som känns aktuellt just nu. Det hinns med de också, sinom tid.
Tjäna pengar och fara ut på resande fot- ingenting för mig..
Flytta och börja plugga - Far ingenstans utan Jens, fast.. jag vill inte ens flytta
Fortsätta hela livet som uska, otrevliga arbetstider och inget fast med semester - nej, verkligen inte!!

Man måste ju börja fundera..

Nä tillbaka till något roligare, imorn kommer Jens hem och de är jag glad för. Jag måste ju erkänna att man blir aningen bortskämd med att ha han hemma varje dag, hur ska detta gå när han börjar om att jobba, jag jobbar helg, han far till fjällen och vi ses knappt på 2½ veckor. De är ett senare bekymmer, men jag måste nog börja förbereda mig.

Nu längtar jag till imorn och Jens ♥.

23 timmar

De är ständigt nånting som händer, därav den vansinnigt dåliga uppdateringen. Veckan har sett ut som sådan, tisdag när jag kom hem från jobbet sov jag förmiddagen lång. Drog igång en städning här hemma som var nödvändig, vi packade och begav oss till trolltjärn jag och Jens. Fiskade, och jag fick sääkert 10 abborrar (dock tusen bröder..) men så länge de nappar är jag nöjd. Jens drog upp en harr runt ett kilo så när vi kom iland igen fileeade vi den och stekte den och gott var de!
Onsdag for vi hem och tanken var att de skulle bli en lugn dag, men då pratade jag med Julia och fick erbjudandet om att vi skulle komma till mellangatan och bada i poolen och äta middag, sagt och gjort, så blev de! Jätte härligt, och en utgång på 1906 blev det.
Igår gick dagen i lugnets tecken, jag var jätte trött och vilade mest hela dagen utan dåligt samvete när de regna och åska. Jens for till stugan med Per och jag kände inte för att vara hemma själv så de blev en sånn där lyxig kaffekopp, eller rättare sagt en Lyx cappuciono utan chokladsås på Nodo  med Johanna, Linnea och Sabina. På hemvägen träffade vi Julia och Niklas, jag kände inte för att gå hem till en tom lägenhet så jag gick upp till dom istället. Vi skulle baka men eftersom klockan var 21.55 när vi kom på ideen så insåg vi, att vi inte kommer hinna på nån affär för att köpa nå ingredienser. Så istället tog vi bilen för att köpa en mjukglass fast de blev godis.. for runt och körde och surrade. Efter ett par timmar surrandes i bilen var de kanske dags börja avrunda.
Nu idag, har jag sovit ut för att orka jobba inatt varit på lunchdate med Tessan och sen gick jag en sväng med Julia och gick in på Indiska och handlade lite av hon. Köpte kaffe smaksatt med kardemumma, skitgott som jag sitter och dricker nu. Köpte även en hängare med tre krokar som jag har hängt upp i hallen så vi kan ha nycklarna hängandes där. För som de har varit har tavelisten i hallen fungerat som nyckelskåp.. kanske inte fullt så snyggt.

Alla pratar om PDOL, och man kan väl inte påstå att man blir mindre taggad. Om en vecka så skulle jag tro att jag defnitivt inte sittter och bloggar såhär dags.. mest troligt är vi i kittelfjäll och dricker nån cider, förhoppningsvis i strålande sol och har sådär jvla roligt som de alltid är!

Nu ska jag diska och så blev jag lite sugen på att möblera om nån prydnad eller ljusstake. Så vi får se om jag påbörjar något sånt projekt. Har egentligen inte så mycke annat för mig..

Trevlig helg, på söndag 08.00 ska jag fira att jag går på "semester". Mest troligt kommer jag fira med att sova nån timme, men härligt ska de bli. 23 timmar ojobbade.. känns länge, men oj vad de kommer känns bra när dom är avverkade!

skinande rent!

Annat kan man då inte påstå att min eller Jens bil är, fär idag har vi putsat och tvättat bägge bilarna in och utvändigt. Min var kanske inte i fullt lika stort behov men den fick sig en genomgång den också. Genast blev dom värda typ 5000kr mer enligt ögonen iallfall!

Egentligen har vi inte hunnit så mycket mer idag, sov halva dagen, hämtat grillen och premiärgrillat på balkongen.. de är väl ungefär hur våran dag har sett ut. Planen var att en promenad skulle finnas med på schemat, men de fanns de inte tid för, tyvärr. Så de får bli imorgon i Trolltjärn istället. För dit ska vi nämligen fara imorn för en natt, tanken är att vi ska komma hem på onsdag. Kan vara skönt att hinna vara hemma nångång också för senaste tiden har vi mest varit på vift tycker jag, har inte blivit särksilt många nätter hemma i våran egen säng.
Till helgen blir jag solokvist hemma, för Jens ska till stugan med Per över helgen, fast de är ju som passande eftersom jag ändå bara ska befinna mig på jobbet under nätterna och sova på dagarna. Slipper Jens gå och titta på klockan och tycka att tiden går sakta innan han får gå och väcka mig.. och jag får sova i lugn och ro. För nämligen på söndagmorgon klockan 08.00 går jag på ledigt tills tisdag veckan därpå.. vad blir de, 9-10 dagar. De ska bli härligt!!

- de är molande och återkommande, mycket märkligt..

tillbaka på sundsgatan

Hemma efter en kanonhelg i sthlm, fredag började vi med shopping tills resällskapet anlände till storstan. Då for vi ut med båt i sthlm skärgård där vi blev bjudna på mat och vin av Johannas farbror. Vi blev avsläppta på Gröna lund där vi fortsatte kvällen, en riktigt toppenkväll!
Lördag ställde vi väckaren så vi skulle vara ute på stan när dom slog upp portarna och de var vi också.. typ. En del shopping blev det, lunch på Strandvägen och middag på mongolisk restaurang med resten av pitegänget som också var på plats i huvudstan. En trevlig kväll de också med god mat. Åt så huden inte räckte till runt magen och sen hade jag ont i den resten av kvällen.. snåltarmen skulle ju också ha alldeles tydligt. Idag var de som bara slå upp ögonen, gå ner och äta frukost och bege sig mot Arlanda expressen, men de var som skönt komma hem på eftermiddagen också, att ha lite kvar av dagen.
Vi blev bjudna på mat på backen idag och efter de tog vi oss hör och häpna en prommis till öjebyn för att hälsa på Per och Linda. De var nybakta bullar som lockade, och sen blev vi kvar så pass länge att vi hann med kvällsfika där också, räkmackor :)
Nu är vi hemma lagomt svettig efter promenaden hem som även innehöll lite joggning.. de rinner svett lite här och där så nu blir det en dusch och sen marsch pannkaka isäng. Nog är säng och sängkläder på hotell skönt, men de kan nog aldrig komma upp i klass som våran egen säng!

Godnatt!

stockholmio!

Senaste dagarna har bara sprungit förbi, när jag kom hem från jobbet igår så hade Jens kommit hem så vi tog en promenad på hans begäran och sen blev det middag på backen. Vi blev inte så långvariga för de var tvätt som stod på schemat så vi har nå rena kläder att ta med till sthlm. Mellan maskinerna for vi förbi på tenor för att hälsa på men där visa de sig att ingen var hemma, dom var på hummerstigen hos Sara och Andre så vi for dit istället. Fick vi ju se deras nya hus också, dom kommer nog att få de finemang där. Dessutom är de ju på jordens bästa ställe, Djupviken ;)

Idag tog vi sovmorgon och hann inte mer än kliva upp så var de dags för promenad.. (igen!) på Jens begäran. Gick och hämta Neo som fick följa med oss, vi for och åt frunch på Ängeln och tanken var att vi skulle och tvätta våra bilar in och utvändigt men klockan sprang iväg. Så efter de for vi till Byske och hälsa på mamma och åt middag. Har packat allt nu som går att packa, resten får bli imorn. Klockan 8.00 kommer Ronny och hämtar oss.

De ska bli kul att fara till sthlm ihelgen, äta gott och förhoppningsvis shoppa en del :)

Trevlig helg!

tillbaka

Dåliga tider för att blogga märker jag, längesen de blev uppdaterat men nu ska de bli ändring på de!

För att göra en lålng historia kort, i onsdagskväll kom Jens hem för att gå på semester och detta tyckte jag att vi skulle fira så de blev en onsdagsfest på mörtis och sen en utgång på de och de var kul. Ihelgen har de varit beachparty på havs så de har campats för fulla muggar, en himla rolig helg! De är nå särskilt att stå och dansa i sanden till t.ex Jerry Williams som  de var den här gången. En bra helg kort sagt :)
Jens var "sjuk" i söndags och jag var arg som ett bi, jättesynd om han som jag inte kunde hålla med om. De blev en skön kväll hemma med pizza, en himla massa cola och några avsnitt av Rederiet. På eftermiddagen börja han få tillbaka livsgnistan omän den var liten.. så jag kunde lugna ner mig ;)
Igår tog vi en mest troligt välbehövlig sovmorgon och sen begav vi oss upp till Trolltjärn för att fiska, Jens och Johanna kom och gjorde oss sällskap. Jens (B) drog nog upp för mig världens största abborre, vägde väl kring 1kg. Största jag sett i mitt liv iallfall. Vi gjorde sen upp eld och grilla dom, gott!
Nu idag styrde jag volvan hemåt för att jobba, så nu har jag kommit hem och tänkte att jag skulle ta mig en filtallrik, en smörgås och sätta mig och se lite rederiet och göra en tidig kväll om de är möjligt. Det är jobb coh tvätt som står på schemat imorn för på torsdag måste jag packa för sthlm! De blir alla tiders tror jag :)

Nu är de fika som gäller!