23 timmar

De är ständigt nånting som händer, därav den vansinnigt dåliga uppdateringen. Veckan har sett ut som sådan, tisdag när jag kom hem från jobbet sov jag förmiddagen lång. Drog igång en städning här hemma som var nödvändig, vi packade och begav oss till trolltjärn jag och Jens. Fiskade, och jag fick sääkert 10 abborrar (dock tusen bröder..) men så länge de nappar är jag nöjd. Jens drog upp en harr runt ett kilo så när vi kom iland igen fileeade vi den och stekte den och gott var de!
Onsdag for vi hem och tanken var att de skulle bli en lugn dag, men då pratade jag med Julia och fick erbjudandet om att vi skulle komma till mellangatan och bada i poolen och äta middag, sagt och gjort, så blev de! Jätte härligt, och en utgång på 1906 blev det.
Igår gick dagen i lugnets tecken, jag var jätte trött och vilade mest hela dagen utan dåligt samvete när de regna och åska. Jens for till stugan med Per och jag kände inte för att vara hemma själv så de blev en sånn där lyxig kaffekopp, eller rättare sagt en Lyx cappuciono utan chokladsås på Nodo  med Johanna, Linnea och Sabina. På hemvägen träffade vi Julia och Niklas, jag kände inte för att gå hem till en tom lägenhet så jag gick upp till dom istället. Vi skulle baka men eftersom klockan var 21.55 när vi kom på ideen så insåg vi, att vi inte kommer hinna på nån affär för att köpa nå ingredienser. Så istället tog vi bilen för att köpa en mjukglass fast de blev godis.. for runt och körde och surrade. Efter ett par timmar surrandes i bilen var de kanske dags börja avrunda.
Nu idag, har jag sovit ut för att orka jobba inatt varit på lunchdate med Tessan och sen gick jag en sväng med Julia och gick in på Indiska och handlade lite av hon. Köpte kaffe smaksatt med kardemumma, skitgott som jag sitter och dricker nu. Köpte även en hängare med tre krokar som jag har hängt upp i hallen så vi kan ha nycklarna hängandes där. För som de har varit har tavelisten i hallen fungerat som nyckelskåp.. kanske inte fullt så snyggt.

Alla pratar om PDOL, och man kan väl inte påstå att man blir mindre taggad. Om en vecka så skulle jag tro att jag defnitivt inte sittter och bloggar såhär dags.. mest troligt är vi i kittelfjäll och dricker nån cider, förhoppningsvis i strålande sol och har sådär jvla roligt som de alltid är!

Nu ska jag diska och så blev jag lite sugen på att möblera om nån prydnad eller ljusstake. Så vi får se om jag påbörjar något sånt projekt. Har egentligen inte så mycke annat för mig..

Trevlig helg, på söndag 08.00 ska jag fira att jag går på "semester". Mest troligt kommer jag fira med att sova nån timme, men härligt ska de bli. 23 timmar ojobbade.. känns länge, men oj vad de kommer känns bra när dom är avverkade!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0