"bara" tre timmar kvar..

Hujedamej så trött jag börjar bli, ögonlocken börjar bli ganska tunga att hålla upp men nu har jag "bara" 3 timmar kvar innan jag får ta hissen ner och gå ut genom dörren. Då är det raka spåret hem till sängen som gäller, fast då har jag ju en förmåga att hinna bli hyffsat pigg på morgonsidan och innan jag borstat tänderna och fått på mig pyjamasen så är jag i princip klarvaken och tanken på att sova är lite löjlig. Fast nu brukar det ju inte ta särskilt många minuter när man väl lagt sej.. Mest troligt somnar jag rätt fort som jag i vanliga fall också gör.

Herrejesses vad en timma till kan göra att de blir drygt.. på vardagarna får man ju gå hem och sova redan klockan 7 men nu när de är såhär helg så får man minsann jobba till klockan 8. De gör de seeegt!
Tanken slog mig nyss att de är ju faktiskt storhelg nu, så en natt med storhelg blev det ju iallfall. De är alltid tacksamt när lönen kommer!

Jag har suttit och kollat i min amanacka nu och jag ser ju att veckan som kommer är rätt fullspäckad med jobb, 35årskalas, fixa presenter, Jennys tar studenten, personalmöte.. osv osv. Listan kan göras lång. Men de som hör till saken att i vanliga fall brukar man ju sucka när man inser hur mkt man har att göra, men de gör jag inte den här gången. Jag är väldigt mkt less på att ingenting göra så ingen blev gladare än jag.

Däremot en tråkig sak som också har slagit mig, de är att jag träffar knappt Jens nå förens på fredag när jag kliver upp och de kändes pissigt rent ut sagt! Men så är de väl när bägge jobbar, han i gällivare och jag på nätterna. Som "såslin" sa idag, ni nöter då inte ut varandra. De har hon rätt i!

Nä, nu ska jag gå och se vad som kan tänkas ha hänt i tvättstugan och sen upptäckte jag ju just att Lilla jönssonligan på kollo börjar snart. Alltid nå att fördriva tiden med.

Man kan väl som säga godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0