fiskelycka

Idag när jag vaknade så for jag till mörtis där tessan bjöd på kaffe och idag var de svårt att stoppa kaffesuget, de blev som aldrig nog. Kanske har något att göra med att jag knappt druckit nå kaffe ihelgen, vem vet.
Hur som helst for jag hem.. och hade sådär fruktansväärt tråkigt, var inte på humör för att städa eller tvätta så jag gjorde ingenting istället. Väntade på att Johanna skulle sluta så vi åt middag och sen fick vi över på kaffe hos Sara. (ännu mer kaffe..) väl där så kom vi på att vi skulle fara och köra gokart men de ska ni ju inte tro blev av, för de var ju minsann inte öppet på måndagar. Så då bestämde vi oss för att fara och fiska istället, Julia hängde också på.
Johanna och jag fyndade världens bästa fiskspö (..trodde vi) för nån värst vidare fiskelycka blev det inte. Inte ett napp!! Sen har nog myggen mest troligt sugit ut hälften av alla mina liter blod jag har.. jag kommer att få klia ihjäl mig.

Imorn har jag en del att stå i, men de är bara roligt! De blir kaffe på mörtis imorn igen. Sen kan de nog bli en runda på stan, är ju röjjardan imorn såg jag ju i tidningen idag. På tal om tidningen, de är nu verkligen härligt att ha PT nedanför dörren på morron när man kliver upp. Särskilt nu när jag är ledig så mycke.. sätta sig på morgon och läsa tidningen i lugn och ro. De tror jag misnann att jag ska skriva på min önskelista till mamma iår, en premenuration på PT.
Ja hur som helst, ska och hämta min silverschampo beställning som har anlänt nu också, så en snoa förbi maria salongen eller ripgatan blir det. Ska vi se om de ger något bättre resultat.. för i nuläget är de inte mycke som biter!

Ja herregu.. Jens for imorse och jag längtar redan tills han kommer hem. De där aitik skulle gärna få kunna lägga ner om jag fick bestämma. Så kunde han jobba i pite och ha lika bra betalt förståss.. OM jag nu hade fått bestämma!
Men iveckan ska jag väl egentligen inte klaga, han kommer ju hem på onsdag eftermiddag så.. fast då ska ju jag giiivetvis och jobba onsdag och torsdag natt.

Midsommar är bokad, grillning och lekar står på planeringen. Kan nog bli skojj! Hörde av tessan att madde tyckte visst att den här norska fyllan eller vad alla nu kallar den skulle finnas med. Den är bra farlig den, man blir lite yr i mössan efter de. Dock är de ju övergående.. de brukar ju klarna rätt fort ändå! Nä.. nog blir de bra!

Nu ska jag misann sova för väckarklockan står på 8.00 och eftersom jag som nattjobbare inte riktigt är van med tidiga mornar längre kan de blir tungt. Man vänjer sig fort med att i princip aldrig behöva kliva upp tidigt.

godnatt =)


Kommentarer
Postat av: Linda

det är du inte ensam om att tycka!!



jag hoppas vi typ är ensamma idag ;) ska jag vara ärlig är jag faktiskt lite pirrig i kroppen.. haha =) bara en timma kvar!!

2009-06-16 @ 13:57:29
URL: http://lindta.blogg.se/
Postat av: Linda

det var på tok för längesen!! men det kan bli ltie svårt i helgen.. :( på söndag ska pappas syskon komma till mamma o pappa och äta surströmming och dom vill träffa harry, vissa av dom har inte tröffat han sen han var 2 månader.. så vi ids nog inte köra fram och tillbaka.. men ni kan ju alltid komma till hollsvattnet på lördagen om ni vill =)



tyvärr var vi inte ensamma på visningen, men denna gång var det bara 4 bilar =) men vi frågade hur många som var intresserade och ahn trodde att det avr 4 st.. han ska han en visning för ett par imorgon som inte kunde komma idag så då får vi se om budgivningen börjar imorgon eller torsdag.. eller så kasnke det inte börjar förrän efter helgen med tanke på attt det är midsommar.. :S



jo, vi har haft lyckan att fått träffa han inte bara en utan två ggr! han är så gudomligt söt, ett välskapt barn!

2009-06-16 @ 21:17:25
URL: http://lindta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0