spontan ikearesa

Vilken dag. Började med att jag bokstavligt släpade mig själv upp ur söngen vid halv 10, helt otroligt att de går vara trött när man inget gör mend e äär alldels tydligt de. Efter många om och men fick jag på mig kläder även idag, tror jag hann med 4-5 olika ombyten innan jag slutligen bestämde mig och blev ändå inte särskilt nöjd. Så kan de va!
Ja hur som helst så plockade Jens pappa upp mig och lämna av han själv så jag fick bilen, åh herregud så skönt att ha bil igen!! Precis när jag lämnade backen ringde dom från jobbet och undrade vad jag pyssla med, fast jag tror faktiskt att de mest var för att dom saknar mig så mycket. Så de blev så att jag svängde förbi på zon och drack några koppar kaffe.
När jag for därifrån for jag förbi hos Johanna, och vi funderade på vad vi kunde tänkas hitta på, ikea var de enda vi kom på så sagt och gjort var vi på väg till haparanda strax före 3. Snabbare sväng på ikea får man sällan, eller ska man säga billigare. 44kr blev de, första och mest troligt sista gången jag kommer undan så billigt på ikea någonsin. Till finland skulle vi också, och de var ju inte lika enkelt som vi hade trott.. dom hade ju flyttat på alko till den dära jättegallerian. Vi gick där en snoa på finska H&M och gina tricot men vi hittade då inget som föll oss i smaken. En sväng på alko sen fick de vara bra. Givetvis måste man ju svänga in på skopunkten också och jag hittade mig ett par skor som jag tror de kommer finnas mycke användning för. Vi åt på frasses som vi ångrade efteråt för ingen utav oss tyckte de var särskilt gott. Nu är jag då hemma och ska byta kuddar i sängen, som jag faktiskt köpte för 12kr st. Vi får väl se hur länge dom kan tänkas vara sköna att sova på. Ska vara lite smart för morgondagen tänkte jag, ska stoppa tvätten i ikeasäckar redan ikväll så jag bara behöver klä mig och fara till Djupviken imorn med den sådär kring 7 snåret. Har alldeles för mycke tvätt för att hinna få de torrt i våran usla tvättstuga så därav anledningen till att jag inte tvättar hemma.
Hoppas på dåligt väder imorn (om man nu får säga så.. ), för då har jag ro till att städa. Fast de är en lindrig städning ändå, för vi har inte stökigt den här gången utan de är mer skitigt, typ dammtorka dammsuga och skura. Så de är nog snörovasst gjort! Hade verkligen tänkt försöka få tag på Linda imorn också och hoppas på bättre lycka den här gången, var alldeles för längesen jag träffade Nils.

Nä, som sagt hade jag lite att göra såhär före gåläggdags!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0