storstädning pågår

En storstädning kan man lugnt säga att jag gav mig in på, nu tog jag mig en filtallrik och en liten paus. Blommorna har fått sig en omgång i duschen och alla skåpar och garderobsdörrar har jag torkat av. Man tänker inte på hur skitigt de faktiskt blir runt handtagen.
Egentligen så återstår bara dammsugning och skurning men de är just de som jag alltid gruvar mig för när jag ska städa och de är detta med dammsugning. Är så himla bra när Jens faktiskt varit snäll och gjort de, men de är ju lite svårt sånna här gången när han inte är hemma. Och så fräck att jag väntar med de till imorn ska jag inte vara faktiskt. Är nog ganska kul komma hem och de är städat och fint skulle jag tro, de skulle då jag tycka. Mindre kul om jag ber han börja dammsuga direkt han kliver in genom dörren efter en veckas arbete. Så jag gör de själv helt enkelt!
Man blir däremot som ett russin om fingrarna när man springer med en blöt trasa i högsta hugg. Nä, om jag skulle ta och fortsätta innan jag tappar all ork till att fortsätta. Sen ikväll skulle Sofia komma hit, hälsa på en stund och lämna tillbaka resväskan hon har låna. Antar att de blir sent ikväll, de har en förmåga att bli det men de gör mig då ingenting. Imorn är det torsdag och de innebär att Jens kommer hem! De blir långa veckor när man är ledig såhär om dagarna numera.. men de är nog bäst jag vänjer mig. Jaja, de var städningen jag skulle fortsätta med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0