8 månader

Ídag är det min och Jens 8månaders dag, så då vet ni det iallafall. Om det nu är så märkvärdigt vet jag inte, det känns då inte så mycke mer annorlunda. Allt känns lika bra som de gjorde då, om inte ännu bättre :)

Efter jobbet idag så åt vi middag och jag såg naturligtvis Glamour i vanlig ordning om tillfället ges, och det märks att jag hade missa torsdagens och fredagens avsnitt, det hade hunnit hända mycket. Nu ikväll har jag varit och tankat bilen för en hundring i snålan, hade tänkt klara mig till på fredag när lönen kommer men de gick visst inte som planerat. For förbi mamma en sväng och surra en stund och sen fick jag leverans av schampoo och balsam. Nu ska jag väl ändå klara mig ett tag, 1 liter schampoo och 1½ liter balsam. När jag kom hem så sov Jens på soffan som alldeles just stega iväg vidare till sängen och sover där nu istället, så jag funderar starkt på att bege mig till sängs jag med. Är ju som vanligt jättetrött såhär dags på dygnet, så det är väl inte mer än rätt att slå igen dom blå då. 
Veckan är som vanligt fullspäckad med massa måsten.. Imorn fyller mormor år så då ska vi dit, onsdag jobbar jag kväll, torsdag ska de tvättas, och sen är det fredag. Därimellan ska vi visst klämma in städning av Jens lägenhet också, men det känns som att de inte kommer gå ihop, men de är väl så de är här i livet.

Rackarns fillemåne att jag missade datumet att söka skola med EN dag.. de kan man kalla oflyt! Jag som fick upp värsta snilleblixten och kom på vad jag skulle göra. Ett lite lindrigare och kortare alternativ av studier, och man förhoppningsvis får ett fast jobb med icke obekväma arbetstider. Nog har väl dom sin fördel ibland, men jag vet inte om man kan se fördelarna med att vara vikare i 7 år och vara tvungen jobba i stort sett alla storhelger, och inte veta när man jobbar, vars man jobbar eller om man har nått jobb den här veckan överhuvudtaget. Kanske rent ut få sig 4 veckors semester under sommaren, bara en sånn sak vore ju en dröm! Och den drömmen kommer inte uppfyllas så länge jag är inom det jobb jag är i nu. Man blir ganska sporrad att göra nånting av sitt liv när man verkligen tänker efter på hur arbetssituationen man har idag ser ut.

Nä, nu ska jag gå och göra dom vanliga kvällssysslorna inne på toa sen ska jag krypa isäng så jag orkar upp på jobbet imorn! Godnatt på er =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0