paus i klädviket

En fruktansvärt effektiv dag idag, började med att jobba till 12.. typ en baggis. När jag slutade hämtade Sofia upp mig, så vi drog iväg på Furuborg och åt lunch, tacobuffe.. jättegott! Sen har vi rantat runt helt eftermiddagen, varit på Idepoolen och handlat upp den generösa stora summan vi får av Piteå Kommun i klädbidrag. Mest skräp fanns, eller skräp är det ju inte.. men jackor för 3-4 tusen.. skulle inte tro jag lägger ut så mycket på en jacka och får en Piteå Kommun handikappomsorgen-stämpel på! aldrig! Så det fick bli ett par ordentliga vantar som jag ska ha när vi kör skoter, en ful t-shirt men den duger väl att ha på jobbet, och två par sockar men dom fick Jens. Nåja, hellre de än att ge bort pengarna. Efter det så har vi kollat runt lite, har försökt hitta en skoterhjälm åt mig.. men ingen som passade sådär som den skulle, så det blir nog att beställa en från internet för då vet jag att de blir exakt en sånn som jag vill ha. För en ny hjälm behöver jag.. atningen har min hjärna krymt eller så har fodret i hjälmen blivit alldeles för tillplattat. När det var dags för Sofia att fara och jobba så tog jag med mig Jens till pappa och vi bytlåna bil.. Känns aningens skönare köra den än min ända till happis. Nu på kvällskvisten har vi varit och fått oss surströmming på Djupviken, och det var typ SÅ gott! Har hunnit att tvätta upp allt som fanns i våran tvättkorg också, så nu är det en sak mindre att göra. 3 kartonger, en överfylld hatthylla + skotställ, våra sktoerkläder och hjälmar i hallen.. man ramlar i princip in här. Man ser inte hur vardagsrumsbordet ser ut.. för där står det skålar och flaskor och glas och tallrikar och gammal blåbärspaj och allt vad då som står där. I sovrummet ser man inte hur golvet ser ut och här i vardagsrummet står två fulla ikeapåsar med ren tvätt.. Jag måste röja!! Och det är nu, för imorn när jag kommer hem från Ikea så vill man så fort som möjligt ha upp allt nytt man köpt. Kommer säkert inte hitta nå bara för att jag så gärna vill. Så onsdag har jag inplanerat en städ och renoveringsdag här hemma. Vi hade visst arbetsplatsträff också mellan 12 och 14 men då får jag ju en liten kaffepaus där mitt i allt städ. Vi hade väl även tänkt få hit alla saker från Jens också här iveckan.. oj oj oj. Ja jag säger då det.. har man inte jobb så skaffar man sig då.

Nu ska jag vika in tvätten och sen ska jag kanske eventuellt plocka ihop disken som finns här lite varstans, sen ska jag hoppa isäng med Jens som redan sover!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0