hux flux

Torsdag! Oj så skönt med torsdag.. det innebär att helgen är här imorgon och som jag har längtat efter den så känns de lite skönare än vanligt. Har jobbat till 16 idag och eftermiddagen spenderade jag med Lisa. Vi delar samma bekymmer, detta med våra ständiga och hips-vips illamåenden. När vi hör ordet magsjuka så mår vi illa i 2 veckor, och kan börja må illa sådär hux flux och sen förstora upp det så till slut mår man sjukt illa. Hade en tendens till det i lördags t.ex i när vi var i vougga. När vi hade lagt oss för natten så tror jag att jag trodde jag mådde illa, och värre blev det ju mer jag tänkte på det. Så jag i panik, och alla sov.. Ut och pissa i underställ och fleecejacka i 30 minus. Tänkte för mig själv att det blir säkert bättre med lite frisk luft.. (frisk luft kan man säga det var.. råder ingen tvivel om det) men det blev då inte en gnutta bättre. Nähä, om jag provar hulka fram så jag kanske spyr då.. Men det gick ju inte heller! Jag mådde väl förmodligen inte så illa som jag trodde, så jag befann mig inte i spygränsen så att säga. In och la mig igen, då var Jens vaken och då när jag sa jag mådde illa så fick jag till svar, hur illa mår du? Ja.. ganska illa tyckte jag. Sen fick jag inte så mycke mer respons än ett, "usch ligg inte bredvid mig då.. " fast han kom då bara närmare mig! Kan tro att han börjar bli van mina illamåenden, så han är rätt medveten om att det är enbart svammel. Men ni ska ju inte tro illamåendet gick över, det blev bara värre. Så jag ut igen, hämta hinken i bilen och tog en tidning att läsa. Sen var jag nog så trött att jag somna, och när jag vakna på morgonen var då hinken bredvid sängen tom och jag mådde inte illa längre. Märkligt.. inte otänkbart att det är i huvudet det sitter.. så om nu nån skulle komma på en medicin mot psykiskt illamående så kan ni ju säga till!

Hur som helst, idag är en dag som jag inte fått så mycket gjort.. Åt middag, såg Glamour i vanlig ordning.. Sen for vi och handla och det är en upplevelse för sig. Jag har kommit fram till att vi inte ska handla ihop. Vi kommer inte överens på affärn. Jens är stressad och tycker det mesta är onödigt att köpa, och jag vill som ta de lugnt och se om man hittar nå spännande man kan tänkas behöva. Så han överlämnade handlingen till mig i fortsättningen!
Efter det begav vi oss till backen en sväng, hälsade på och såg hockey. Egentligen skulle vi ut och gå, men jag somnade på soffan i vanlig ordning och när det var dags för pw så var jag inte så taggad längre, så nu har jag visst lovat att imorgon efter middagen SKA vi ut och gå. Måste nog hålla det jag lovat!
Nu ska jag ta och tömma diskbänken från gammal mat jag hittade i kylen, dumpa ner det i en påse och sen hoppa i duschen och sen mina vänner, ska jag sova.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0