knäckig rabarberpaj

De är vad jag har pysslat med sen sist jag bloggade, eller ja.. jag har sett glamour och renbädda sängen därimellan också.

Jag har inte hunnit smaka av den än, men jag kan tro att den inte är så dum, är ju ingen sånnd är vanlig tråkig smulpaj.


Knäckig rabarberpaj

Skär 500 g rabarber i småbitar, lägg dem i en ungsform. Strö på lite socker.

Smält 150 g smör
häll i 0,5 dl sirap och 1 dl grädde, vispa ihop och dra av kastrullen

Blanda:
2 dl mjöl
2,5 dl havregryn
1 tsk bakpulver
2 dl socker

Blanda detta med det i kastrullen, men kastrullen ska ej stå på plattan då.

Bred geggan över rabarberna, grädda i 25-30 min i 175 grader, tills ytan är lite knäckig.



Jag tror den blev alla tiders! nu ska jag bege mig mot djupviken där jag och mamma ska gå ut och gå.


Kommentarer
Postat av: Therese

Det var ett bra tips. Jag ska prova det nästa gång jag kokar ägg. :) Hur är det med dig då? Vad pysslar du med nuförtiden? :)

2009-05-28 @ 06:11:10
URL: http://tohlund.blogg.se/
Postat av: Linda

skenet uppe vet jag inte, men nig vart jag gode besviiken´på huset, det ska jag inte ljuga o säga att jag inte blev =)



jo, vi åker till sikis imorgon.

haha, drömde om dig och jens en massa inatt, bland annat att ni hade köpt husvagn och skulle komma och stå bredvid oss i sikfors=)

även att du var med mig o per hos mamm o pappa o mitt i natten vaknade vi av att jens och andré körde skoter på ängen nedanför dom, det var dock ingen snö =) vi begav oss ut och du var inte alls glad på jens då :P



haha,m vilka drömmar man kan drömma! dock det om husvagn skulle inte göra nåt om det var en sanndröm :D



nope, än så länge har det inte dykt upp någon liten filur hos folket i norrfjärden, vi väntar med spänning!!

2009-05-28 @ 09:00:29
URL: http://lindta.blogg.se/
Postat av: sussa

ja å inte går dom gömma =P haha hur är de me dig då?

2009-05-28 @ 15:27:56
URL: http://suziQ.blogg.ses
Postat av: johanna

Den där såg ju smarrig ut! Och inte vart man bjuden! Nu är jag lite besviken på dig hanna!:P

2009-05-28 @ 15:42:40
Postat av: sabina

de där såg INTE dumt ut :P

2009-05-28 @ 18:36:37
Postat av: lina

Hallå:-) Jo, trots lite humörsvängningar är humöret uppåt idag. Fast jag är dödstrött:-) Hur är det själv? Ja, det är minipiller.. Cerazette? Något sånt. Funkar INTE alls. Fy och fä! Vad gör du? Jobbar och står i? :-)

2009-05-28 @ 20:05:28
URL: http://linaoh.blogg.se/
Postat av: sussa

joo de e bara fint =) jobbar du i helgen eller blire nå fest? jag är taggad på fest, de va läänge sen =)

2009-05-29 @ 10:11:59
URL: http://suziQ.blogg.ses
Postat av: Lina

Ja, vad olika det kan fungera.. Åt ju vanliga p-piller före Leo och dom funkade inte heller. Jag var ett monster (dock inte LIKA hemsk) och på slutet hade jag en massa mellanblödningar hela tiden. Vette sjutton vad jag ska hitta på! Nu har jag iaf slutat blöda (peppar, peppar) så jag tror jag ska vänta ut stormen nån vecka till.. Mår jag fortfarande lika kasst ska jag kasta dom åt helvete, på markus begäran:-)



Ja, men fan vad skönt. Någon semester? Jo, jag ska jobba och stå i.. Markus ska vara hemma med gossen i 7 (!) hela veckor. Vet inte riktigt hur jag förlorade det slaget.. Erbjöd mig att jobba och dra in pengar under sommaren. Jag måste ju ha fått tuppjuck:-) Nåja, det ska väl gå det med!

Jag har ju redan börjat jobb alite extra då markus är ledig. Funkar så bra eftersom han skiftar!

Blev det något av studierna? Läser du på distans än? :-)

2009-05-30 @ 10:12:46
URL: http://linaoh.blogg.se/
Postat av: Therese

Okej, trevligt. :) Här är allt bra. Jobbar på Pet-Food i sommar, kontorsjobb, trivs riktigt bra. :)

2009-05-30 @ 16:33:38
URL: http://tohlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0