tisdag med medarbetassamtal

Tisdag, jag tog sovmorgon för att orka jobbat inatt. De är ju nu typsikt, har väl inte hänt på gu vet när att jag har vaknat självmant vid halv 9 på morgonen och verkligen känna mig pigg att starta dagen, men såklart hände det idag. Meeen, jag insåg att om jag ska orka inatt så måste jag sova längre så vid 11 tyckte jag de var dags att starta dagen.
Medarbetarsamtal och tvätt + städa garderoben har stått på schemat idag, samtalet gick bra men nå annat än bra kan de ju knappast gå. Allt handlade mest om tusen frågor om mitt mya ställe att jobba på. Så faktiskt, trodde jag aldrig att jag skulle säga, men jag längtar littegranna! Nästa vecka ska jag dit på "besök" och Inger (chefen) ska följa mig. De blir nog kanonbra, och efter begäran så har jag ju då 100%. Jag hoppas så inninorden att de går att ordna också att jag slipper jobba sista helgen i oktober, så går min önskan in så har jag bara EN helg kvar att jobba natt och de är nästa helg.
Tvätten är på tork och hälften av mina kläder ligger väldigt prydligt invikt i garderoben och resten ligger i en hög på golvet. De är nog dags att ta itu med de, diska undan efter middagen och sen förbereda mig för nattens arbete.

Nedräkningen har börjat.. 12 låånga nätter kvar att jobba, 10 om min önskan uppfylls! Ni anar inte hur skönt detta ska bli :)

Däremot jag tror de är först idag jag har förstått själv att jag faktiskt inte längre är en sån där vikarie som måste jobba när alla andra vill vara ledig, ställa upp jämt och ständigt trots att man kanske planerat annat, oroa sig över hur mycket jobb man har nästa månad osv. Nu istället har jag allt att säga till om, jag lägger mitt eget schema, jag tar ut semester om de inte passar mig att jobba just den dagen eller helgen, jag har rätt att vara ledig fyra veckor under sommaren, jag kan begära tjänstledigt om jag skulle komma på en dag att jag vill plugga och ev. göra något annat, när den dagen att Jens jr eller Hanna jr ska komma till världen går jag på mammaledigt och har min tjänst att komma tillbaka till, och framför allt.. jag har min heltidslön varje månad! Man kan inte annat än vara glad :)


Kommentarer
Postat av: sussa

Grattis vännen, faaan va kul =) själv sitter man arbetslös å vet inte va man ska göra av livet hahaha =P

2009-09-29 @ 19:50:41
URL: http://suziq.blogg.se/
Postat av: sussa

Jaa, de förstår jag. nånstans är de ju de man strävar mot här i livet =P njaa de ser mörkt ut.. sen ska ja ju söka jobb överallt, har inte skrivit in mig på arbetsförmedlingen än eftersom ja ska ut å resa.. så känns dumt söka jobb å så ska man åka om typ 1-2 veckor å vara borta 1 ½ månad.. har städat lite, men dom har inte ringt nå mer så.. =)

2009-09-30 @ 10:27:23
URL: http://suziq.blogg.se/
Postat av: Linda

jo, nog är det ganska fullt upp, men det måste ju gå det också! kommer dock att vara skönt när han kommer hem imorgon att kunna 'lämna' över han till per, fast han går nog självmant till honom :D trist om han ska jaga dock.. för han skulle nog ligga borta till veckan också. så då blir det länge utan avlastning.. nåja, andra klarar ju det galant så säkert jag med =)



du kan ju om inte annat följa upp till trolltjärn om det är dit jesse ska, så får du träffa han lite iaf =)

2009-09-30 @ 15:22:21
URL: http://lindta.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack ska du ha. Jag åkte och köpte ett till bord av bara farten! :D



Ja, ni är alltid välkomna. Dörrarna står (nästan) alltid öppna. Bara ring innan, så vi är hemma!



Men man måste faktiskt få unna sig lite nya kläder ibland. Det mår själen bara bra av! :)



Kramis

2009-09-30 @ 18:58:21
URL: http://sassabarill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0