1 år av saknad!

Vet ni vad det är för dag idag? Kanske inte så lätt för er att veta, men jag vet! För ett år sedan idag fredag jobbade jag 7-12 på Kollektivet. När jag slutade blev jag tvungen fara med Teddy till vetrinären för han piggnade aldrig till efter narkosen han fick dagen innan när vi skulle skrapa tandsten. De vi däremot inte visste före vi for var att vi inte skulle komma hem med honom igen. Väl där fick vi beskedet att han var full i tumörer och hade inte så långt kvar att leva, vetrinären kunde inte svara på om han hade ont och led. Så då tog vi beslutet med vetrinärens samtyckte, han skulle få somna in. Lilla lilla Teddy pow pow..  Han var allt bra speciell, och därför kommer nog ingen glömma honom!

Den eftermiddagen for vi upp till trolltjärn för en helg med skoter och trevlig sällskap, de var det.. men jag hade kanske inte så kul som jag kunde ha haft.


Till något roligare..
Jerry har sovit heela natten i sin bur utan de minsta gnäll. Underbart! Jens tog ut han innan han for på jobbet och sen har han låtit matte sova till klockan 9.00. Så idag blir måltiderna hans lite framflyttade, men vad gör det mig.. jag fick sovmorgon :)
Sen så måste jag ju få skryta lite, igår (8 veckor och 2 dagar gammal) så lyckades jag hålla honom från att både pissa och bajsa inne.. på hela dagen!! Men jag har också åkt hiss x antal vändor, men de är det värt!

Idag går Jens visst bara halvdag så han borde börja komma hem snart, så då har vi helg! En kort variant dock, för lördag och söndag är det min tur att jobba!

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Sara

Huvva, gick och läste inlägget för 1 år sedan. Du hade skrivit så fint så jag kunde inte låta bli att få tårar i ögonen. Jag känner med dig!!



Hehe, det är körigt (har jag sett och hört andra tycka), men så skönt att det börjar ge resultat!



Okej.. Ja, vi har då inte planerat något, slängde bara ur mig det ifall att ni hade tid och var lediga. Jag jobbar på söndag nästa gång, så jag är verkligen långledig! ;) Men vi får väl se hur vi gör då. Jag återkommer ;)



Kramis

2010-01-22 @ 12:37:24
URL: http://sassabarill.blogg.se/
Postat av: Lea

jo vi minns den helgen,huvva!!!

sista gången jag drack var det med;P

2010-01-22 @ 12:56:39
URL: http://lindkvistlinnea.blogg.se/
Postat av: Sara

Jo, alltid härligt när man har i alla fall 2 dagar ledigt i rad!



Vi tänkte gå på stan en sväng och fika. Får väl se när herren här behagar stiga upp, än så länge hör jag djupa andetag från sovrummet :D Men annars inget inplanerat! Ni?



Precis, kanske vore en idé att höra med Mr om han har planerat något :D Men vi höres!

2010-01-22 @ 13:42:01
URL: http://sassabarill.blogg.se/
Postat av: Linda

är hos mamma o pappa nu, ¨åker hemöver när harry ska sova. Per ska nämligen jobba länge idag, trist, jag vet!! men han försöker tjäna ihop sin böter han fick idag ;)



imorgon på dagen ska iv åka skoter till vallsan och se på skidor. annars har jag ingen aning! hur jobbar du i helgen?

2010-01-22 @ 16:15:58
URL: http://lindta.blogg.se/
Postat av: tess

usch tänka sig vad tiden går fort.. minns den eftermiddagen när jag fick ditt sms! då kom det faktiskt en tår eller två!



fixa nu s¨ni kan komma den 6e, jag tvingar er ;)

2010-01-22 @ 18:43:46
URL: http://tastys.blogg.se/
Postat av: Sara

Jo jag och Robert bor här nu, slängde ut mamma haha ;) Nä men hon har skaffat en liten lägenhet i stan och så har dom en i stockholm också. Men dom har även byggt ut stugan så dom bor där sommarhalvåret :)

Jag tror att Teddy och Isa är uppe i djurhimlen nu och tittar ner på oss lite då och då :>

2010-01-22 @ 22:55:14
URL: http://saralundstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Aa, lilla Teddy pow pow! :/ Va kul att det gar bra med lilleman iaf. Hinner du ner i hissen innan de ar for sent?

2010-01-22 @ 23:44:30
URL: http://sab1na.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0