Veckans blogg

Eftersom det är min tur att vara veckans blogg hos Malla monstermalla, (jag kan inte länka så vet ni inte vem jag pratar om får ni fråga istället) så bör jag väl kanske anstränga mig med uppdateringarna.

Igår var en typsik blå vardag hos oss, stressa hem med det dåliga samvete över att Jerry varit själv i 9 timmar, ut med han och sen börja med middagen som igår bestod av Pasta Carbonara som blev enligt mig mer än godkänd. Tätt följt av middagen så diskade jag undan och vi gick sen ut kvällspromenad alla tre för att sen lägga oss skaföttes i soffan där vi bägge somnade så fort Biggest Loser slutat. Så var den dagen till ända förutom kraftansträngningen att ta sig från soffan till toan och sen till sängen.

Imorse var jag en gnutta piggare än vad jag vanligtvis är när väckaren ringer strax före 06.00, trött var jag men inte dödstrött. Ut gick jag så fort jag klätt mig och Jerry ätit sin frukost. Första morgonen av måånga som jag fick gå i bäcksvart mörker, inte särskilt uppiggande!

Ikväll står potatis och purjolökssoppa på menyn. Hade jag egentligen tänkt göra igår men Jens propsa på att vi skulle äta det idag, med anledningen att han skulle jobba över idag så han slapp äta soppan för det visste han om redan igår att han skulle bli sen idag. Han tycker nog själv att han var ganska klok.. :-)

Bilarna skulle behöva få byta om till vinterdäck, första halkan den var idag omän en lindrig sådan. Jaja, lägga om däck är inte mitt område men känner jag Jens rätt så kommer jag slira av vägen innan han tar sig för att byta.. ;P

Nä, lunchtime! Microvärmd pasta carbonara med ägg är ingen hit, men syftet uppnås nog.. jag blir mätt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0