Det gågna året, 2011

Jag tänkte att jag skulle göra en sammanfattning av året som varit, kanske det bästa i våra liv!

Januari
Kallt och trist, jag växte och grodde med fille i magen. Vi var upp en sväng till vuogga för att möberla och göra iordning förgården för vintern. En stor sak, vi hämtade ut barnvagnen!



Februari
Jag började vara lagomt less på att dels vara gravid och att jobba, nedräkningen hade alla gånger börjat. I övrigt var det en rätt så lugn månad då inget speciellt hände.



Mars
I början av månaden jobbade jag min sista helg. Resterande av helgerna tillbringade vi uppe i vuogga och mådde gott. Ett UL inplanerat där dom upptäckte att lilleman inte vänt sig och låg i säte så det bokades in ett vändingsförsök i Sunderbyn.
Jag jobbade min sista dag för att gå på havandeskapspenning till första spril.







April
Jag gick på ledigt och Jens hade en veckas semester som vi tillbringade upp i vuogga. Härligt! Dessvärre hade vi det där vändningsförsöket inbokat mitt under våran fjällvecka, så vi packade och for hem en natt och åkte sedan upp igen dagen därpå. Det gick ju inte alls det där, han ville inte sno sig så det blev beslutat att det skulle bli kejsarsnitt.
Varenda helg packade vi in oss och åkte upp till fjällen med nedräkning till fredag den 29 april. Det blev påskhelg och inte ens en vecka kvar till BF, med tanke på så nära ankomstdatum för Filip så höll jag mig i husvagnen medan Jens for ut och körde. Det fick ju för allt i världen inte sätta igång, framför allt inte med drygt 35 mil till BB och sen så var han beordrad att hålla sig inne tills han skulle bli utplockad på operationsbordet.
Han lyssnade på vad vi sagt och höll sig kvar till fredagmorgon kl 10.21 den 29/4 då våran guldklimp såg ljuset för första gången! Ja.. behöver jag säga att det var bästa dagen i våra liv?! Få se och hålla honom för första gången, käsnaln och lyckan!





Maj
Livet hade börjat, söndag den första maj fick vi komma hem från BB. Första veckorna var jag lite orörlig från snittet men allt gick så bra så jag var rätt så fort ändå pigg och fräsch igen.
Största tiden gick åt till att lära känna våran Filip. Jens började om att jobba igen efter sina två veckor hemma, bortajobb så det var en utmaning att vara själva hela veckor och ta hand om våran prins men det gick de med.
När Filip var tre veckor åkte han iväg på sin första husvagnssemster till Djupträsket.





Juni
Första helgen i Juni var det dags igen för husvagn, den här gången till Seskarö. En tur på Ikea och ett besök i Finland.
11 juni tog vi husvagnen för destination Norrfjärden, där det var grillfest. En jättetrevlig kväll!
Midsommar spenderade vi också med husvagn, i Byske. Ja det var såklart en superhelg det också. Jens fortsatte med bortajobbandet och vi var själv under veckorna. Filip växte och knakade!





Juli
Började månaden med en tjej och vinkväll här hemma, första utgången sedan Fille började växa i magen. Vill minnas att vi hade en superkväll minst sagt.
Vi var även iväg på våran årliga lyckseleresa, vi åt och drack gott. En lyckad helg det också!
I slutet på månaden, som alltid sista helgen i juli så är det pdol. Under veckan drog vi iväg med husvagn (igen), fricampade i Trolltjärn. Vi laddade om efter ett par dagar till skogs för att gå ut på lördagen, man kan väl inte missa pdol.. eller?









Underbara sommar!!

Augusti
Filip döptes och blev uppvaktad till tusen. Det var ingen jättehändelserik månad vad jag vill minnas, det mesta rullade på i vanlig ordning.



September
Jens hade semester, för jakt. Till största delen var vi själv här hemma, om han inte jobbade så var han iväg och jagade. Så även helgerna var rätt lugna.
En helg var vi iaf iväg till Vitberget på Per och Lindas stuga, vi hade husvagn med oss. Drack lite(!) vin, har sedan dess inte druckit en droppe av Tre små apor. Huga! Ja, de var i övrigt en trevlig och mysig helg.
Vi paketerade älgkött i omgångar och mådde mest gott!



Oktober
Om jag inte minns helt tokigt så budade vi på ett hus som inte gick vägen, vi gav oss.
Filip hade inte bara en utan många bökiga nätter så sömnen lös med sin frånvaro. Vi fick dock det gladeliga beskedet att Jens skulle börja jobba hemma. En lättnad!
Jag kokade årets älgköttsoppa och vi var iväg på firmafest med Jens jobb, på havsbadet så Filip sov med mormor och morfar. Mer än så hann vi nog inte med!



November
Hade tjejkväll med tjejorna i Lillpite, åt pizza och såg idol och skrattade en del. Morgonen därpå åkte vi upp till vuogga för att göra iordning, ställde upp husvagn osv. Längtan efter vinter och våren blev rätt så påtagligt.
Julen åkte fram och lite julklappar började handlas. Filip fortsatte med att sova som en kratta.
Annars var nog allt i sin vanliga ordning, någon husvisning lite nu och då.

December
Händelsernas månad!
Husvisning som visade sig skulle leda till att vi blev husägare. Samma dag som jag blev ett år äldre fick vi beskedet att vi vunnit budgivningen. Så ett par dagar senare skrev vi på kontraktet och ytterligare några dagar senare besiktade vi det som visade sig inget inget större fel med tanke på husets ålder. Så affären gick i lås! Vi betalde handpenningen och nedräkningen till att flytta började.
Jag hade ett mycket trevligt möte med min chef, jag skulle få börja på mitt gamla ställe om jag så ville. Ja det ville jag ju!
Filips första jul upplevde vi och nyårsfirande i Norrfjärden. Fullt ös kan man säga, och värre lär det bli. Nästa nyår lär nog inte vara ett dugg lugnare med våra fyra fina smågrabbar!



image description

Ett fantastiskt år har passerat och jag tror att detta år kommer bli minst lika bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0