En tisdag som idag!

Herreugd, tänk att tiden kan gå fast man inget gör.. för de är just vad som varit idag, vi har inte gjort mycket mer än nödvändigt. Morgonpromenad, en sväng på Coop, och en kvällspromenad! Ja, vi har ju utfört alla dom dagliga sysslorna därimellan men det hör ju inte hit.

Imorse när vi vaknade så insåg jag ganska fort att de var strömavbrott när inte radion i köket var igång.. P4 är vad dom står på dygnet runt i vårat kök, kanske lite gammeldags med just den kanalen men man blir så less på deras svammel på rix och deras fem låtar dom spelar om och om igen. Så därför lyssnar jag på P4 istället, där kan dom ibland prata om något vettigt och intressant, lite bra musik då och då.. men framför allt Karlavagnen på kvällarna som man kan lyssna på när man har lagt sig för kvällen, tala om urdåligt program men bara därför är det så himla bra många gånger :-)
Men det var inte det som var poängen med strömavbrottet, jag insåg ju ganska fort att morgonkaffet var ju bara glömma och hoppas att Filip inte var vrålhungrig för isåfall hade han fått äta kall mat. Lyckligt nog tog de bara 20 minuter så var strömmen tillbaka, kaffet kunde kokas och Fille klarade sig gott och väl en stund till utan mat! Men när man går hemma såhär så blir kaffet på morgonen väldigt viktigt, de är som kaffekoppen man tar direkt man kliver in på jobbet.. ni vet, man kan inte börja jobba först man druckit just den koppen.

Nä om jag skulle ta och snöra mig isäng, de här hör inte till mina rutiner.. Senaste dagarna har jag redan legat i sängen vid den här tiden och de vore ju dumt att bryta mönstret, sen så hör jag från köket att karlavagnen börjar nu så nu måste jag snabba mig! Godnatt :-)

Kommentarer
Postat av: sussa

Tänkte faktiskt på er i dag, Men vi hade träff på cederkliniken å alla vet vi ju hur tiden går så de blev som it av. hur går de me sovandet under natten nu ? :)

2011-09-28 @ 04:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0