Försäkringskassan

Till att börja med ska jag berätta vad vi gjort idag, intressant va?! :-)

Vi började dagen redan 05(!!), allt annat än ok.. men vad att göra när sötproppen inte ville sova mer, utan flinade mest och tyckte jag skulle ställa han upp så han fick stå. Nåja, vi klev upp och efter ett par timmar i soffan med lite kanelkaffe så tog vi oss en promenad till djupviken, stannade till hos mamma/mormor och sen pjeckade vi hem igen.
En träff med BVC gruppen på Familjens hus och ikväll har vi haft främmande av tjejorna och Herman såklart, vi har ätit tacos och surrat. Alldels för längesen och jättetrevligt :-) Dom lämnade oss för en stund sen och nu sover Filip så jag ska ta mig an Jerry, han ska få gå ut och kissa för några andra behov får han inte uträtta ikväll, de får han vackert vänta med till imorn. Ja han har ju såklart fått göra tvåan tidigare idag så han överlever nog, så taskig är jag inte med han.

Idag fick jag mail från Isaform, så imorn ska jag hänga på låset för att hämta ut tavlorna jag har beställt för presentkortet han fick i doppresent. Han fick två tavlor, en av lite större modell och en lite mindre.. Längtar till jag får hänga upp dom :-)

Sen försäkringskassan, jag insåg ju igår att jag inga pengar fått.. när jag gick in och kollade så var det inte ens i närheten av att dom planerade någon utbetalning. Happ, så jag ringde dit och kom fram efter vad.. 20 sekunder!! Sen var det en av dom mest hjälpsamma jag fick prata med, hon ordnade snabbt och enkelt att jag skulle skatta mer och nemas problemas, jag skulle ha pengarna på fredag! De va ju bara för bra :-)

Nä, nu tror jag att lillgrisen skulle uppskatta att få gå ut och kissa. Imorn är det torsdag och gillar vi!


Kommentarer
Postat av: nina

Men härligt försäkringskassan för en gångs skull! Kul att se er idag:) Han är så söt filip:D

2011-09-28 @ 21:25:36
URL: http://nina88.blogg.se/
Postat av: sussa

Ja veet, taskigt värre.. hmm men gör ni nå freda runt lunch ? ska på bvc 11.15 en stund efter de ? ÅH dom tavlorna vill ja se ;)



de kan ju vara värt å prova ta en strid, ja vet ju att om dom e äldre iaf så kan man ge vatten ist, om de är nå man kan göra nu vågar ja inte svara på.. för de e klart blir ju som en ond cirkel..



ja våra nätter, näe inte är vi tillbaka till som de brukar, ska ta upp å fråga lite på bvc på freda.. ja funderar på de här med nattskräck ?

å sen bara allmänt om de finns nå mera tips på hur man ska få hon å vilja slappna av å sova, vill ju inte hon ska vara så ledsen å hysterisk för de.. sova som e så sköönt ;);)



wihoo FK levererar, på tal om dom måste ju ja ta tag i å ringa dom med.. suck

2011-09-28 @ 22:54:33
URL: http://suziq.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag är INTE nöjd på FK, dom ringde nyss å sa att dom betalat ut för mycket föräldrapenning till mig samtidigt som jag var sjukskriven!

Men jag visade hur otroligt arg jag blev så ja får hoppas dom ordnar det!! men antagligen inte!7



Men bra att veta att det finns nån god människa där, man måste bara ha turen att få prata med henne.

2011-09-29 @ 10:52:08
URL: http://annabergstrom1985.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0