uppdatering

Åh hej bara vad det har hänt sen sist.

Vi har hunnit komma hem från fjällen och det kändes sådär när vi lämnade vuogga med husvagn bakom bilen men när vi lika kom hem på infarten så var det ganska behagligt att vara hemma efter dryga tre veckor i fjällen som för övrigt varit fantastiska.

Väl hemma så la vi oss i magsjuka både jag och Jens med några timmars mellanrum, ja ni kan ju gissa hur pigga vi var på att angagera oss i en frisk Filip. Vi hade så tur att farmor kunde komma och hämta hem honom så vi fick krama hinken för oss själva. Så vårat inplanerade 1års kalas fick vi vackert ställa in, tyvärr. Filip klarade sig dock tack och lov, peppar peppar ta i trä, från magsjukan och det är jag mäkta glad över.

Friska blev vi och valborg firade vi här hemma i trevligt sällskap. Dessvärre var vi nog inte så friska och smittfria för vi har lyckats sprida magsjukan vidare till både den ena och den andra :/

Tiden för att börja om att jobba är kommen, jag har idag avverkat mitt andra arbetspass efter ett drygt år som mammaledig. Än så länge känns det helt okej, mest roligt!

Helgen har spenderats i stockholm med Emma och Linda, vi har ätit gott, druckit gott, shoppat en del, skrattat en massa och mått gott. Pengar har vi spenderat men de var det värt och jag skulle gärna göra om det! :]

Det är i korta drag vad som hänt sedan sist, vi lever och mår! Det är full rulle med huset, jobb och allt som hör till. Imorgon är jag ledig och ska ta en städar och fixardg för att sedan ge mig i kast med gården och krattan. Köket ska planeras och bör beställas inom kort och sen måste vi ta beslut ang. andra stora beslut när det kommer till renoveringen. Men det kommer bli bra, det är jag säker på!

Tack och godnatt, bilder får vänta för nu ska jag plocka undan och snöra mig i den renbäddade sängen och hoppas att våran lilla stjärna kan sova något bättre än föregående natt då jag tror vi varit vaken en gång i kvarten, det är inte så charmigt när vi både ska vara på jobbet klockan 07.00 men det är väl så livet med småbarn är. Tur för han är ju att han är det bästa vi har! :-)



Kommentarer
Postat av: sussa

roligt me en uppdatering =) å kul å ses i dag =) får försöka ses trots jobb å allt som hör till vardagen =P

2012-05-08 @ 19:50:25
URL: http://souziq.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0