tunga vecka

Nog är de så nog, att alla andra som har ett 7-4 jobb jobbar 5 heldagar veckor ut och veckor in. Men vi som håller oss till vården är vana att kanske ha en ledig dag mitt i veckan eller sluta 12 eller börja 16. Så när man väl har en 5-dagarsvecka med bara låna dagar så tycker man de är ganska tungt. Och de är precis vad jag har iveckan, är det inte 7-4 så är det 12-21... fasr då har man ju fördelen att man får en liten sovmorgon iallafall. Så imorgon ska jag ta mig en sovmorgon, för jag är lika död som en sten på morgon nu när väckarn ringer. Sen vet jag då inte vad som har hänt, jag har blivit sjukt kvällstrött.. igårkväll somna jag då sittandes halv 9 hemma hos Jens mamma och pappa i soffan. Det är inte likt mig! Men de går banne mig inte hålla ögona öppna! Men morgontröttheten har då inte ändrat, jag är lika trött på morgonen som jag är på kvällen numera.

Hur som helst, sitter på jobbet nu och insåg alldeles nyss att enligt mig borde klockan vara eftermiddag.. men det kan man då lugnt säga att den inte är. Jaja..

Idag tror jag att de ska ta itus med lite grejjer där hemma. T.ex kartongerna som stått i hallen i snart en vecka ska upp på vinden och TV:n som står i sovrummet ska också bäras upp. Ingen ordning.. men tids nog kommer nog ordningen befinna sig även hos oss!

Nu ska jag gå till min väska och hoppas på att jag har med mig dessa tabletter så jag slipper denna onda mage. Tänk att det ska vara så svårt att hålla sig borta från allt de som gör att man får ont när man vet om det?! Det finns ju då ingen annan att skylla på än en själv.


Kommentarer
Postat av: Linda

jag har trivts i mörkt hår, men nu när det blir vår och sommar känner jag nog att jag vill ha lite ljusare. :) får se hur det blir =P

2009-03-03 @ 21:59:49
URL: http://lindta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0