dags för utmaning!

För ett ganska bra tag sen blev jag utmanad av Linda som går ut på att man ska öppna sin bildmapp, öppna sjätte eller fjärde mappen, och sen välja den fjärde eller sjätte bilden så det är väl på tiden att jag gör det!



Sjätte albumet, och fjärde bilden.. så den här blev det! Jag och Johanna i somras på fest hos Lisa i svensbyn. En jättetrevlig kväll med härligt väder hade vi. Vad jag minns sådär särskilt bra var att jag började jobba klockan 12 dagen efter, och det tyckte jag inte var fullt lika roligt.

Då ska man visst utmana vidarJoe, men eftersom de flesta av de bloggar jag läser redan blivit utmanade så utmanar jag Johanna, som faktiskt är med mig på bilden!

Då var det gjort, kanske skulle återgå till städningen. Det ser hemskt ut när solen börjar titta in genom fönstrena då ser man verkligen allt damm och skräp som flyger omrking här. Jättekul att se solen.. men inte de som kommer fram med den. För övrigt så var helgen som varit trevlig. Fredagkväll var fruktansvärt lugn och skön, vi åt tacos och sen låg vi i soffan resten av kvällen och jag somnade så jag missade då hälften av de jag skulle se. Men jag vaknade när Jenny kom förbi, som sov över på soffan.
Lördag vaknade vi rätt tidigt, åt fruksot och så gick vi till stan med Tessan där vi handlade lite festkläder inför kvällen. Vi åt middag med Jenny, Mia och Amanda och så var det ju hockey så Niklas och Linnea kom också förbi, så dom fick sig också lite mat. Bara nästa tillfälle ges så lovar jag att ni ska få en riktig inbjudan ;) Vi drog vidare till Tessan där det var fest, och glad i mössan som vi blev knatade vi till Kalles. Men där blev vi inte speciellt länge, utan de blev big boy och hemgång. Kallt som de var, men jag skulle då visst envisas med att vi skulle gå till Jens och sova där trots att de är betydligt längre än till mig. Men frysa fick jag då göra, men de var ju då på eget bevåg så. Söndag var lugn och de är då bara förnamnet. Inte pigg och alert för fem öre. Vaknade väl till liv kring 18-tiden så då blev det Ica och sen hem till mig, för att lägga sig på soffan återigen.

Snön har vräkt ner och under helgen och jag har varit lite klurig och tyckt att bilen ska vara varm när jag ska ha den nästa gång så jag pluggade i motor och kupevärmaren så igår när jag skulle skotta fram bilen så var den lagomt isig. Dörren gick inte öppna och kontakten till värmaren hade frusit fast även den. irriterad då som man kan hinna bli, men då löste vi det som så att sladden fick hänga runt backspegeln och jag fick krypa in från andra sidan och sen köra den till jens varmgarage så den skulle få tina. Men då idag när jag skulle hämta min avtinade varma bil så hade den inte speciellt mycke till livsgnista när jag vred på nyckeln... kul kul kul kul! NÄ! idag kan man komma med skambud på mercan och jag skulle sälja den direkt. Måste jag väl vänta på att Jens ska sluta och komma hem så han får lösa mina bekymmer. det är ju tur han finns :)

Nu tror jag att blogg och cocacola pausen är över, för ett bra tag sen. Solen har då försvunnit så nu syns inte dammet längre ;)

Kommentarer
Postat av: Sara

Otur med pärlan.. Eller är det fortfarande din pärla!? :D



Jo, måste säga att det är prima liv här. Börjar få jobba mer och mer nu, så jag är nöjd! :)



Hoppas vi ses snart! Kramis

2009-02-10 @ 15:36:01
URL: http://sassabarill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0