sjukling

Idag är jag sjuk. När jag vaknade idag närmare bestämt  vid 16-tiden så kände jag hur hela kroopen värkte och för att inte tala om vilken nivå orken är på. Lite lagomt ont i halsen.. (IGEN). Så efter två alvedon och ett konstaterande att de kommer bli tungt att jobba inatt så beslutade jag mig vemodigt för att ringa och höra om någon annan kunde jobba inatt. Nu i efterhand när de är ordnat så känns de väldigt bra, matlagning som vanligtvis skulle ha tagit 10 minuter har istället tagit en halvtimme för alla pauser jag varit tvungen ta. Jag hoppas de lägger sig till imorn så jag orkar fara och jobba 16-21 men det tror jag nog, 5 timmar ska jag nog orka med men som sagt 21-07 vaken inatt hade inte varit någon hit. Så mitt beslut var nog ett bra sådant.

I ugnen står laxgratäng som Soslin på jobbet tipsat mig om, lax + färdig potatisgratäng i påse + vitlök och lite salt och citronpeppar. Efter halva tiden tar man ut den en snabbis och stoppar på lite ost. Lika enkelt som de låter!

Nu är de inte länge kvar innan jag får ta två till alvedon, de ser jag framemot. Men nu först ska jag få mat i magen sen ska jag snöra mig på soffan och där ska jag ligga tills jag övergår till sängen. Mer än så orkar jag inte idag.

Inget är som väntans tider.. man kan verkligen vänta sig less! Jens, ring nu!!

 


Kommentarer
Postat av: lea

huvva lät inte alls vara din dag idag!...vad är det nu för spännande på g=)??

2009-09-09 @ 19:11:33
Postat av: lea

snällt av mig ens som inte ens skriver KRYA PÅ DIG;P

2009-09-09 @ 19:14:46
Postat av: Linda

kanske var skönt för han att ha en dag i sin ensamhet :D



jo, besiktningen gick superb! och dom ska köpa den, men då hade dom norgebank eller vad det nu avr, så det var lite tjorv med det. så papprena blir kalra så fort dom fixat med sin bank! skönt =]

2009-09-09 @ 22:00:26
URL: http://lindta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0