Måndag

En rätt så trist dag, jag var inte alls sugen på att vara hemma idag men det var brist på något att göra. Vi tog oss iaf en sväng till mörtis och nu i eftermiddag har jag gjort en lasagne som faktiskt står färdig på bordet. Jens kommer väl vilken minut som helst.

Helgen har i vanlig ordning rusat förbi trots att vi inte gjort något särskilt, Jens har varit på älgjakt i dagarna två och ingen gladare än jag att dom skjutit fullt nu, så på lördag är sista jaktdagen (kalvjakt) och så kommer sista leveransen av älgkött (mest troligt) för det här året. Men eftersom vi har fullt och redan har 60-70kg kött så klarar vi oss för till nästa års älgjakt så det som kommer nu får våra föräldrar ta sig an.
Lördagkväll ska vi på havsbadet på det här Studio 54 och sova på hotell, firmafest för Ivab så filleboy ska få vara i mormor och morfars händer. De blir nog trevligt säkert, hotellfrukosten kan ju vara något att se framemot iaf ;-)

Våran kille som inte är så liten längre har börjat äta ett vanligt mål mat nu varje dag, tidigare har han fått mat men idag fick han äppelgröt som han tyckte var mumma! I övrigt så sitter han själv nu rätt så bra faktiskt, nog kan det hända att han gör någon krasch men dom blir mer sällan. Nattsömnen har blivit aningens bättre, nu äter vi bara en gång och några tuttinstoppningar men det är ju hela skillnaden så jag klagar inte. Då vet ni det ;-)

Nu ska jag avrunda och blanda lite hallonsaft! Ja visst är det onyttigt men desto godare än vatten!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0