En hel del

Idag mitt på dagen fick vi besök av sussa och Tovah, trevligt med främmande bara sådär! Efter dom lämnat oss så packade jag in oss och ikeapåsen full med grejjer som skulle med till vagn och for för att påbörja städning och fix i husvagnen. Jag hann en bit ändå, i stort sett bara golvet och renbäddning av säng som återstår.. sen är den väl i det stora hela färdig för ännu en vinter i vuogga. Pappa tog både Filip och Jerry på promenad så jag kunde röja i fred och slapp dessutom kvällspromenaden, det är ganska skönt emellanåt ;-)

Jag blev så nöjd med mina turkosa accesoarer och mattor, de blev så mysigt. Har ni tur kanske jag tar en bild nästa gång innan jag plockar ner allt pynt igen så det inte går i tusen bitar under färden. Faktiskt så börjar suget efter att få åka upp bli ganska stort, det är så härligt vara där. De finns nog ingenting som är så härligt som en fin dag på fjället, men man måste nog uppleva det för att förstå innebörden :-)

Första julklapparna är påbörjade, det är ju faktiskt bara 73 dagar kvar till julafton så nog kan de väl vara på tiden att börja ;-) De ska bli spännande, Filips första jul.. då är han nästan 8 månader, lillkillen våran!

Jo justdeja, iveckan fick jag den roliga nyheten att Jens ska jobba på hemmaplan i några veckor från och med på måndag. Han har ju nu legat borta sen tre veckor före Filip kom till världen, så det blir som en ny grejj det här.. att någon faktiskt kommer hem och äter middag med oss en vanlig blå vardag eller att jag faktiskt kanske kan göra något på egen hand en vardagkväll utan att behöva tänka på någon som ska i säng vid 20 och att det är enklast att då vara hemma. Nackdelen är väl att han kommer ju då börja jobba fredagar, lite tråkigt när det är så himla skönt att vara helt lediga tillsammans från torsdag kl 12.30 till måndagmorgon.. men allt har en baksida, så är det!

Nu ska jag tacka för mig för idag och lägga mig under täcket!


Kommentarer
Postat av: nina

Söt unge! Gud så roligt för er:)

2011-10-13 @ 09:14:32
URL: http://nina88.blogg.se/
Postat av: sussa

åhh fjället, de är ju helt lovley, ja e allt avis ;) go fille :P

2011-10-13 @ 09:22:59
URL: http://suziq.blogg.se/
Postat av: mormor

Gullungen!!:))

2011-10-13 @ 10:31:34
Postat av: Emma

Oj så skönt för dig att få lite egen tid ibland också, det är du verkligen värd!! Mysigt att få ställa upp vagnen i Vougga :) Hade varit kul att åka upp nån helg och hänga med er där men jag tror inte vi vågar chansa på att vintercampa med vår vagn och sen har vi inga vinterdäck till den heller :P Men på tal om detta, nu börjar det väl ändå vara dags att träffas?! Har ni fullt upp i helgen eller? Kram

2011-10-13 @ 13:11:07
URL: http://emmste.blogg.se/
Postat av: Julia

Men åh så sött leende :) Gull! <3

2011-10-14 @ 13:35:35
Postat av: jenny

Storis!!! längtar till jul:)

2011-10-17 @ 17:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0