Livstecken!

Ja, vi lever och mycket har nog hänt sedan sist!
 
Renoveringen börjar nå sitt slut och vi har flyttat in och börjat komma iordning så smått. Visst är det saker ogjorda, skafferi/kyl/frys, kamin, koppla på golvvärmen och vatten/avlopp i köket och lite lister här och där. Men vi bor hemma inne igen i vårat snart fina hus! Jag är så nöjd och bättre kommer det bli när det är helt färdigt =)
 
Jag/vi är hemskt tacksamma för den hjälp vi fick ihelgen av Mattias, annars hade jag inte haft något kök monterat på två dagar. Det är rätt tacksamt när läget var så att Jens åkte till Kiruna igår och jobbade, det är inte så roligt vara hemma själv med allt och måste gå ut för att laga mat i antingen en fritös eller på grillen eller micron. Det var så gott med vanlig kokad mat så ni anar inte efter en månad med bara skräpmat alt. micromat.
 
Semestern är över och vi är tillbaka i vardagen, Jens jobbar som sagt borta, jag går snart upp på 75% och Filip börjar förskolan på måndag (!!). Min lilla lilla fille... allt har sin tid även om jag skulle kunna vara hemma med han för altid känns det som. Jerry då, ja han har fått ligga på vila i säkert en månads tid. Hans promenader kan jag räkna på en hand, skrämmande men tiden har gått åt till huset och Filip. Han har såklart fått göra sina behov men det räcker inte riktigt för Jerry och det märks för han spricker nog snart av energi. Tur för han att jakten närmar sig och han ska få arbeta allt det han orkar.
 
Idag har vi haft främmande av Linda, Linnea, Emma och Erica med barn. Fullt hus och ös, vi har ätit surströmming och haft det trevligt. Ikväll for vi på Nolia med mamma/mormor och handlade en tvåårs förbrukning av sockar och ett par vinterhandskar åt Filip. Tittade även på kaminen som Jens beslutade om vilken med fria händer och han får nog förtroendet fler gånger för den kommer bli jättebra, även det.
 
Fick precis nys om att Jens åker från Kiruna om en halvtimme och är ju då hemma inatt, härligt! Han får långhelg och jag börjar min jobbhelg på fredag klockan 16. Nu är det dags igen efter många lediga.
 
Bilder på huset under kaoset och färdigt reslutat får ni sen! =)
 
Nu ska jag stöka ihop här lite innan jag gör en tidigare kväll än dom senaste kvällarna/nätterna. Imorgon kommer alla fina mammor och barn hit för lek och surr! Ska bli roligt att träffas =)
 
Natti natti!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0