Burr!

Idag har det varit bitigt ute, mysigt med att ha varmt om fossigsarna och en brasa som värmer. Imorse när jag klev ner från sista trappsteget på trappan så ångrade jag inte för en sekund att vi gjorde oss besväret och kostade på att lägga in golvvärme. Det är skönt att känna hur rätt man gjort, iaf utifrån oss själva :-)
Värmen på golvet blir lite mer påtaglig när det är såhär pass kallt ute.

Mindre trevligt och i vild panik ropade jag på Jens som låg och drog sig när jag insåg att det inte gick att få fram varmvatten i kranarna. Det var tydligen så enkelt att gå ut och isolera rörstumpen där ute. Räckte visst inte med en handduk i 20 minus ;-)
Jag hann tänka tusen tankar om att hela systemet frusit sönder och sånna drastiska saker.

Har städat undan efter sjukstugan och tvättat alla sängkläder dom använt och filtarna på soffan. Jens är väl först ikväll fit for fight medan fillepille inte riktigt är på banan igen. Han är inte speciellt sugen på att äta och det är inte likt han och bajseriet är kanske inte riktigt som det ska vara omän inte överdrivet men ändå. Han får stanna hemma imorgon också så får vi se ifall han är på g för att åka på dagis på torsdag, det tar vi då. Jag vill inte skicka han om han inte är hundratie pigg och sen ska han ju inte fara så han smittar alla andra barn.
Eftersom jag inga symtom har så är det jag som återgår till jobbet imorn, planeringsdag som jag helst inte ville missa. Jens får ta över vårdandet av barnet imorgon.

Tack och hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0