Peppar peppar..

... Ta i trä! Jag är frisk! Ja, än ska jag väl inte ta ut någon seger men ju längre tiden går.. :-)
I eftermiddag trodde jag loppet var kört, rustade mig med hink och vandrade omkring här.. Jens stöttade mig genom att skratta åt mig och var så belåten att han gjort bort sitt. Falskt alarm, tänk så psykiskt illa man kan må att man faktiskt tror man ska kräkas nästa sekund.

Filip börjar vara rätt så återställd, kanske inte helt och hållet fräsch i magen och inte fullt så matfrisk. Så vi stannar såklart hemma tills allt fungerar som det ska igen.
Jens är väl rätt pigg och fräsch han också, så det går åt rätt håll. Bara jag kvar då..
Jag har skräck för att gå och lägga mig, är så fruktansvärt rädd för att somna och sedan vakna av att jag mår dåligt. Sjukt? Ja visst. Jens vill att vi ska sova uppe i sängen inatt och det låter väääldigt lockande efter två nätter på en spjälsängsmadrass på golvet. Det känns på något konstigt sätt tryggare sova nere ifall det skulle slå till. Ja vi får se hur jag gör. Världsliga och stora problem.. Jag är inte av denna värld när det kommer till just, magsjuka.

Renbäddade åt Filip och flyttade upp hans madrass och täcke till hans säng ikväll, så han sover gott nu. Lilla lilla hjärtegull. Han är hemskt mammig nu och det har väl knappast dragit från de dagar han nu varit sjuk. Jag klagar inte men det skulle ju inte göra något om pappa också dög emellanåt.

Nu ska jag rensa bort tankarna från allt vad magsjuka har att göra och lägga mig på madrassen här framför elden under filten och se lite tv!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0