snorsnorsnor

Snor, snor och åter snor. Jens kom hem i torsdags och klagade på att han var förkyld och lite hängig, jojjo.. igårmorse när han for till Boliden så vaknade jag och Filip upp med snoriga näsor. Jag tror coh hoppas att värsta dagen är idag och att det imorn vänder till det bättre, hoppas jag!

Vi har idag varit ut på en kort promenad, jag är inte på promenadhumör överhvudtaget nuförtiden men med Jerry i huset så är man så illa tvungen. Filip sov i vagnen och Jerry fick dra filles pulka som jag fyllde med ved så de blev lite lagomt tungt. Då blir den där korta promenaden lite mer krävande, han är ingen som blir speciellt trött av en vanlig hederlig promenad, det krävs aningens mer än så.. på gott och ont.

Sen åkte vi på mitt jobb och hälsade på där vi blev stannandes i flera timmar, fick lunch och surrade. Föräldraledigheten börjar snart gå mot sitt slut..  men det hade nog känts värre att börja om på heltid, jag kommer ju bara jobba 50% till sista augusti så jag kommer ju vara hemma och ledig rätt mycket i sommar iaf så det känns bra omän största delen av våra lediga stunder i sommar komma gå åt till huset men jag och Filip får njuta av solen på gården medans pappa får arbeta med kök, kamin och allt det som hör till det! Han är ju ändå inte så mycket för att sitta i solen och steka i värmen ;)

Vi får se om vi får hem pappan något ihelgen, det finns en risk att han blir kvar i boliden till nästa torsdag.. men det hoppas vi inte! Om inte så ska vi försöka få färdigt allt vi påbörjat och lägga golvet i trappen så vi sen helgen därpå kan börja turerna till vuogga. Den som lever får se!

Nej nu ska jag gå och titta till karamellen som stökar på i sitt rum, av ljudnivån att döma så låter det som att han tagit saken i egna händer och bygger om.







Kommentarer
Postat av: Linda

Varför får du det att låta så lätt?! ;P



Du försökte ju förklara Filles tapet för ett bra tag sen, men jag fattade aldrig att det var den det var. så jag har faktiskt kollat på den, men tänkt att det skulle bli alldeles för mörkt. nu ser jag ju att det inte alls blev det! jag har en annan tapet som jag tycker har de "rätta" färgerna men att den har för jämna ränder.. sen såg jag en skymt av den tapeten i anna bs blogg.. svårt när man inte ser en hel vägg hur det eventuella resultatet skulle bli..! jag kommer garanterat bli gråhårig innan jag valt klart!! ;D

2012-03-14 @ 22:19:52
URL: http://lindta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0