helg och måndag..

Ännu en helg passerad.. och måndag åter igen! Dessvärre är jag hemma från jobbet idag.. har drabbats av nån slags magsjuka av något slag, som inte alls är sådär jätte skojj.. men jag skulle väl tro att det går över så småningom :) Är då redan på benen och rätt så pigg, så de var nog ganska lindrigt.

Men jag har ju inte varit sjuk hela helgen, fredag efter jobbet gick jag en snoa med Linnea på stan, hittade mig ett par skor och en söt liten sommarklänning :) Fredagkvällen spenderade jag med Markus och vi gjorde inte så mycket, hyrde oss en film. För vi skulle ju på Ikea lördagmorgon tidigt också..  Och så blev det, mer död än levande klev jag upp lördagmorgon och gjorde mig klar för haparanda. Det straffar sig att ha latjo lajban!! ( Som alla andra gånger) En rolig dag blev det, iaf för mig och Linnea... det finns en oskriven regel att om man är på Alko så kan man ju bara inte komma hem nykter.. och detta vi defenitivt inte gjorde! Vi var inte särskilt uppskattade där vi satt längst bak i bussen, vi sjöng och stojjade! Vi skulle visst hålla oss till att vara undersköterskor och inte nå schlagerstjärnor fick vi då höra :) När vi kom hem fortsatte vi bara.. i samma tempo! Vi begav oss iväg på cykel, Jompa skjutsade mig och Linnea på pakethållaren med Rosa pink till Robban där vi fortsatte, och även slutade. När det var dags för utgång för övriga tog jag och Linnea oss en hejdundradets cykeltur hem, tog ett klokt beslut om att gå hem och lägga oss :)
Gårddagen spenderade vi i soffan under filten, med karra, cola, chips och dipp hela dagen lång.. de var härligt!

Men nu är det en ny vecka och nya insatser. Men den här dagen ser ju inte ut som jag hade tänkt att den skulle göra, jag skulle jobba, träna, ut och cykla, fara med min deklaration till Eva-britt så hon fick fixa den åt mig.. Jag hade helt andra planer än att sitta här hemma i pyjamas hela dagen.. Sen är jag sällskapssjuk också! Men det är nog ingen så gärna som vill komma och vara med mig :/ Linnea skulle visst vara en ängel och komma med nå nyponsoppa eller blåbärssoppa som jag kan dricka!

Denna vecka kommer att bestå av jobb, blir inget valborgsfirande för min del, jobbar kväll och morgon dagen därpå. Men de kan då vara lika skönt det, jag och Linnea kanske far förbi nån majbrasa efter vi slutat jobba på kvällen. Sen så är det jobb som gäller helgen som kommer.. Men det gör mig då inte så mkt! Nu är jag trött på partajandet så de blir skönt med lugna puckar :)

Nu ska jag göra mig lite bubbelvatten och lägga mig i soffan en stund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0