städstök

Dagen som så har ändå varit ganska händelserik. Började morgon med världens beslutångest om min födelsedag, ska jag jobba eller ska jag inte jobba?! Tänka sig vad man kan grubbla över en sånn sak. Jag beslutade mig för att inte jobba. Efter det så for jag iväg och hämtade ut mitt körkort på posten, hämtade Teddy på Djupviken, och sen for jag med Linnea och Emeli på stan. Tanken var att jag skulle köpa julklappar, men inte en enda blev det. Hittade däremot en klänning åt mig själv. Har städstökat här hemma, tänkte att jag skulle passa på att städa när jag lika var ledig. Men som vanligt börjar jag alltid möblera om på alla prydnader och ljusstakar osv. Så istället för städning så blev de ännu stökigare. Hur som helst så kände jag mig inte riktigt nöjd med köket så jag for iväg på coop och köpte mig en julstjärna och attan vad mycket finare det blev! Sen upptäcker jag när jag sitter i telefon med mormor och gör en fikabeställning att julgardinerna i köket är verkligen inte fina, så dom har jag plockat ner.. redan! Men nu kanske jag kan låta det vara som det är, ett tag iaf! dammtorkat och skurat toaletten har jag gjort iallafall, så nu återstår bara dammsugning och skurning men det får nog vänta till imorgon.

Märkligt, hade tendens till huvudvärk hela eftermiddagen, men det försvann när jag kom hem. När jag sätter mig i bilen på coopparkeringen så sa de vara pang! så hade jag blixtrande huvudvärk, en kanna med vatten, två mackor och två alvedon så försvann den, men nu är det som att den är på tillbakaväg. Inte omöjligt att det blir några glas vatten och ett par alvedon till innan den här kvällen är slut.


Nu ska jag plocka bort ajaxflaskan och dammtrasan, sen blir det nog lite tv-tittande innan det är gåläggdags!

17 dagar idag, 16 dagar kvar imorn! Jag längtar ;) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0