På hemmaplan..

Så, tiden går fort! Då var jag hemma igen efter en helg i sthlm. Fast det måste jag då erkänna, nog är det ganska skönt att vara hemma hos sig själv igen när man inte har varit hem sen fredagmorgon före 7 när jag gick på jobbet. Ska dessutom bli fantastiskt skönt att ligga i min egen säng, en vanlig säng och dessutom en stor sådan :) Efter en natt på bäddsoffa och nästa två på luftmadrass på golvet som man fick balansera på för att ligga kvar så ska det bli skönt att krypa ner här hemma. Men nog har de varit värt den här trångbodda helgen nog, 3 vuxna och en 5-åring på 21 kvadrat. Jag tycker vi har gjort det ganska bra ändå! Har då haft en rolig helg, hunnit med en himla massa så jag är rätt så nöjd och belåten :)

Kom nyss hem från jobbet som var mindre kul att fara till när man då väl kommit sig hem men det gick det också! Nu sitter jag med silverschampo i håret för jag råkade titta mig i spegeln alldeles nyss och insåg hur otroligt gult hår jag har.. så det ska de bli ändring på. Nu rinner det mest lila skum runt hela ansiktet och droppar lite här och var. Men en lång stund till måste jag nog härda ut för att få något resultat.

Imorgon måste jag ta itu med en hel del saker, först och främst ska jag jobba och sen så måste jag investera i lite grejjer så pappa kan komma och sätta upp mina taklampor som nu länge och väl har stått på golvet i en kartong. Sen var även planen att jag skulle ta och städa här lite, tanken var faktistk också att tvätta men de gick minsann inte för det fanns ju naturligtvis inte någon tvätttid. Typsiskt! Sådär på kvällskvisten hade jag tänkt ta mig på spinning, och de finns som inga alternativ egentligen, för på spinning ska jag vare sig jag vill eller inte!

Nu ska jag snöra mig i soffan en stund för att fördriva lite tid och försöka koppla bort att det kliar på skallen av allt silverskum :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0