glada överraskningar

Idag hade jag en kort tur, så jag slutade redan klockan 12.. vilken lyx! Väl hemma möttes jag av Linnea och Sabina som hade kommit för en kaffe och fika som det också blev. Efter dom hade pjeckat iväg så hade jag ju som bestämt mig för att tvätta, bokat tvättstugan och allt.. men jag orkade verkligen inte och tyckte att de kan minsann vänta till en annan dag. Nu ångrar jag mig lite smått, men nu är det då försent.. nu hinner jag inte få det torrt med tanke på allt annat som ska hinnas med idag. Håller på med middagen som består av kotletter i ugn med svamp och råstekt potatis till. Hur kotletterna blir vet jag inte, men potatisen blev god för den har jag redan hunnit provsmaka några gånger bara för att jag är så hungrig. Har plockat undan lite här hemma men dock inte gjort allt jag hade behövt göra, ibland är det verkligen svårt att få saker gjorda. Idag var en sånn dag!

Ikväll ska jag förbi hos mamma, och sen när Sofia slutar kommer hon hit och ser Greys och sen ska vi ut på en promenad. Har verkligen tagit mig ut iveckan.. och det känns bra! Sen hur länge ilet håller i sig.. de vet man aldrig men de gäller väl att passa på medan de är. Vi brukar alltid äta kvällsfika dom onsdagar Sofia är här, men idag blir de en liite nyttigare variant, nämligen smoothie. Dessvärre den glassigare varianten, så om den nu är så nyttig som man kan tro vet jag inte men gott är det då.

Igår fick jag en två glada nyheter mitt i deprissionen om sommardäcken, Jens ringde och berättade att han har blivit av med lägenheten till 1 Maj, så imornkväll ska det tömmas och städas! ääntligen..
Sen nämde han också att han är hemma mycket tidigare än vi trott, vid halv 6 borde han vara hemma och inte 9-halv 10 på kvällen. Massor mycket skönt!

Ihelgen och nästa helg ska det jobbas, så jag vet ju då vad jag gör dessa kommande helger. Fast jag är ledig på fredag och jobbar bara halva dagar ihelgen, så helt låst är jag väl inte däremot nästa helg då finns det bara jobb i tankarna. Dessvärre så kommer Josse hem på visit nästa helg och det hade varit roligt att hinna träffa hon. Så det hoppas jag lyckas klämma in :)

Ju mer jag vänjer mig och tänker efter så känns de otroligt bra med att jobba natt i sommar.. Jag kommer ju vara mest bara ledig, och dessutom ha 9 dagar ledig isträck är ju en fröjd. Är nog min längsa sammanhängdande ledighet sen.. ja sen jag gick ut skolan. Så det är på tiden!

Nu kanske kotletterna där har gjort sitt i ugnen, för nu är jag hungrig på riktigt!


Kommentarer
Postat av: sussa

JAAA de är bara hälsa på =) 20B bottenplan till höger=P men ja ska även hälsa på, men de kankse inte blir dom närmsta dagarna hehe. jåå full rulle hela helgen =D ändå helt okej =)

2009-04-23 @ 11:06:44
URL: http://suziq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0