hejdå kyrkbrogatan 1!

Idag tog vi en liten sovmorgon till strax efter 10, och de var skönt ska jag tala om! Vi gjorde upp en deal om att jag skulle fara på Coop och köpa lite frukost eftersom de ekade i kylen och vad Jens skulle göra de kommer jag inte ens ihåg, tyvärr. Så man kan väl som säga att jag gick förlorande ut ur den överrenskommelsen. Jaja.. frukost fick ju då oss och sen for vi raka spåret till lägenheten och började städa ur den, det gick förvånansvärt fort. Blev däremot lite si och så med dom dära fönstrena, men förhoppningsvis är det nånting dom inte kommer anmärka. Så nu är det hejdå kyrkbro, urstädat och nyckeln är tillbakalämnad. Känns ganska skönt att ha det där ur världen, sen att det ser ut som sju svåra år här då istället är en annan femma. Hoppas vi hinner få lite ordning här också innan dagen är slut.

Nu har jag precis kommit hem från en kort snoa på stan, en cola och en rollon kom jag hem med. Visakortet tillåter inga större shoppingrundor såhär några dagar före lön. Väntar på att Jens ska komma hem från Boden så vi får ta och titta över vad vi ska göra ikväll, hade varit hemskt trevligt att göra nånting när man ska jobba resten av helgen. De blev däremot inte riktigt som planerat med det, skulle ju egentligen bara jobba 8-14 lördag och söndag men då ringde dom för en stund sen från jobbet och undrade om jag inte kunde jobba 8-20 istället båda dagarna och ja, man är lite för snål för att säga nej. Men det passade ju som bra ändå, Jens far ju ändå upp till vuogga imornbitti så då kan jag väl lika gärna jobba hela dagarna. Nog för att jag jobbar nästa helg också, men det blir iaf pengar! Är ju mina två sista månader som timanställd så det är som sista chansen att tjäna ihop nån extra slant genom att jobba nån fler helg.

Nu ska jag invänta Glamour och Jens för att se vad som händer och sker en sånn här otroligt fin fredagskväll som de ser ut att kunna bli. 16 grader varmt i skuggan och strålande sol.. det är allt bra härligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0