ny vecka

Nu ännu en gång är det ny vecka och nya tag. Helgen som varit har varit bra trots att jag jobbat, för sånna helger brukar inte vara så händelserika. Fredag blev de så att vi for till Sara och Andre, grillade och satt och surrade in på småtimmarna.. en trevlig fredagkväll :) Lördag efter jobbet for jag direkt till Linnea där det var ost och kex, surrade i vardagsrummet tills de var dags för mig att gå hem och sova, skulle ju som sagt upp och jobba söndag också. Igår efter jobbet hämtade jag upp Jens som hade kommit hem och så for vi så pappa fick byta däck på min bil Oturligt nog misstänker jag lite pyspunka.. så jag bad att Jens skulle lämna sin bilnyckel hemma imorse innan han for till Gällivare men ska ni tro att han kom ihåg de?! Sku int tro de! Eftersom jag inte riktigt vet när jag ska ha tid för att fara och fixa det där så hade de ju som varit bra om jag hade kunna använda mig av Jens bil istället så jag måste nog ta mig en tur till backen och hämta reservnyckeln. Kändes väl sådär att ha bilen ståendes nånstans och så när man ska hem så är det punka så den står nog parkerad här nere tills jag vet hur läget är. Är inte säkert det läker, men enligt pappa sa var de nog med luft för han hade kollat och på vägen hem så kändes de inte riktigt så, bilen ville mest i diket på vägen hem. Jaja, en tur till backen så är allt löst :)

Har precis kommit hem från jobbet.. en stund iallfall. Tanken var att jag skulle gå intro inatt, nog för att jag känner mig rätt säker på vad som ska göras och inte efter snart 4 år på samma ställe men det är som skönt att ha precis allt klar för sig när man ska gå så pass länge. Men eftersom det behövdes en vikarie inatt helt plötsligt så tänkte jag att då tar jag natten utan intro och går den där intronatten en annan gång. Så nu ska jag betala räkningarna och stöka undan här hemma lite sen ska jag lägga mig och sova en stund så jag orkar inatt. Känns lite småtungt med tanke på att jag jobbat hela helgen och även 7-14 idag. Så en vila här i eftermiddag är nog ingen dum ide!

Räkningarna var det.. pengarna hinner inte ens landa så ska dom ut igen!

Kommentarer
Postat av: lea

3 år om jag får be:P

2009-04-27 @ 19:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0