"hej sockertopp..!"

"Hej sockertopp, vi behöver dig här.. så du får ta och kliva upp och komma hit nu.. så upp och hoppa så syns vi på en stund". Sofia som ringde strax före klockan 7 imorse.. Min första tanke var åh nej som jag framförde men upp och hoppa ur sängen på en gång och iväg till jobbet. Rätt roligt att komma på dagen och få surra lite, är rätt ensamt på nätterna. Så nu efter jag slutade klockan 12 for jag och Sofia på lunch på furuborg, och nu är jag hemma och min plan var att ta itu med hemmet men i skrivande stund så knackar de på dörren och Julia kom, så jag ska nog avrunda här och vara trevlig med henne, fick jag ju sällskap till diskningen.

Fortsättning följer.. senare.



Jag kan ju inte skryta med att de blev så jätte mycke gjort här hemma. Utan istället for vi till Djupviken och hälsade på Linda och hennes tillökning i familjen, en liten 10 veckor gammal Spike. Otroligt söt, sådär att man själv får ett il att man vill ha en hund.. vi får se när de går över den här gången..

För övrigt är jag ju då som sagt solokvist här hemma. Jens kom hem i cirka 15 minuter igår sen drog han igen som jag tyckte var sådär överdrivet tråkigt att jag var tvungen lägga en tår. Bänkade mig framför Rederiet och somnade med världens huvudvärk.
Nu idag har jag hört av han för sista gången före söndag.. är ju inte vidare bra mottagning på fjället så ihelgen har vi ingen kommunikation överhuvudtaget. Och så är de ju skitkul att när han kommer hem på söndag far jag och jobbar.. de är inte meningen att vi ska hinna träffa varandra nånting på ett tag.

Nu ska jag ta itu med disken som jag surrat om allt för många gånger nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0