lördagförmiddag

En "tidig" lördagsmorgon, ställde nämligen väckaren på 10 så vi inte skulle sova bort helgen som vi har en förmåga att göra. Men inte den här gången! Nu är Jens på coop och handlar lite så jag kan börja med pajen till ikväll, filepaj med västerbottensost. Kan nog bli spännande! Egentligen hatar jag att göra paj, tycker det är så besvärligt med pajdeg och fyllning, förgräddas hit och dit, få ut degen i en form, sen har de ju en förmåga att alltid vara så lite deg så man får stå och knåda och slita och dra i formen för att de ska täcka. Men nu har jag ju gett mig in i de så de är väl bara slutföra det, ett gott resultat kan man väl hoppas på då iallfall.

Igår sprang jag upp till Madde i hennes nya lya, och jag hann nog säga de säkert 4 ggr igår men jag måste då säga de igen, herrejesses vilken mysig och lite annorlunda lägenhet hon har fått sig. En trevlig avslut på fredagkvällen var det då, ett (ETT!) vinglas och ost & kex blev jag bjuden på :)

Jag måste ju bara visa gårdagens inköp, en trangia kaffepanna. Nu är de bara vänta på vintern, skotersäsongen och troligtvis de godaste kaffet man bara kan dricka :)




Kommentarer
Postat av: Anonym

nu är ul gjort, och vet du vad vi fick för datum för beränad ankomst?! 21 december!! jag hoppas jag går övertiden 2 veckorså det blir ett januari barn, men sån tur har vi väl inte- den lill* kommer säkert komma på självaste julafton!! =)

2009-08-22 @ 14:04:29
Postat av: Linda

det var av mig, men det förstor du säkert =)

2009-08-22 @ 14:04:49
URL: http://lindta.blogg.se/
Postat av: Malla

Hej! Tack så mkt!



Men du, att du inte kpte den otroigt läckra kaffepannan av mig?? Det var ju ett klipp :D

2009-08-23 @ 07:26:08
URL: http://monstermalla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0