måndag

Dagen fortsatte med att jag gick över till jullan för en kaffekopp innan hon började jobba, sen drog jag min kos till djupviken närmare bestämt för att hälsa på Linda och Spike.. vi tog ett besök på djurkliniken för lite vaccin. Sen blev jag kvar där typ hela eftermiddagen, hann med några kaffekoppar och fick mig middag där också, fiskbullar och potatis.. utsökt gott!
Hann inte mer än komma hem så gick jag på en promenad med Julia, och när vi var hemma på sundsgatan så mötte vi Doris som vi först trodde hade sprungit bort från sin matte.. men de hade hon minsann inte, hon låg bara steget före för runt hörnet kom Linnea. Där blev vi ståendes i säkert en timma, eller sittandes på alkisbänkarna kanske man ska säga.

Nu har jag ätit en utsökt fruktsallad och såklart lite vispad grädde till, lite måndagslyx måste man väl få ha såhär när man är ensam hemma. Fast nu har jag ett litet problem, rederiet eller big brother.. men är jag nu smart så lämnar jag rederiet till ett annat tillfälle. Världsproblem!

Hur som helst, imorn ska jag och Johanna ut i blåbärsskogen.. vi ska nämligen he oss ut i skogen och plocka blåbär. Efter bärturen ska jag iväg och jobba.. 16-21. Blir kul komma och göra ett gästspel på dagen faktiskt.

Onsdag är också planerad, ska nämligen till Luleå och hälsa på Lina. Kom och tänka på de idag när jag var hos Linda.. och vad är de, 2-3år sen jag såg henne sist. Numera är hon ju mamma också.. så de kommer bli kul! Vi kom iallfall fram till att de var på tiden, så vi ringde och bokade en dejt på en gång. En fågel viskade i örat att Emma också skulle dit, så de kommer ju bli en kanondag. Natten ska jag spendera på jobbet.

Nä big brother sen är det sängen som gäller, ikväll SKA jag somna i tid!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0