fettisdag

Idag är dagen då man ska äta bruna bönor och fläsk och efter maten ska man ta en semla. Jag gillar varken bruna bönor eller semlor. Så det blir inget utav det för min del iallafall, är den där rackarns mandelmassan som jag inte är så förtjust i.
igår hade jag och Jens 7 månader, de innebär alltså att de var pdol för 7 månader sen igår och 1 månad sen Teddy dog. Skrämmande vad tiden går fort.. fast de är väl bara föröska hinna med det :)
Tog mig en (välfrötjänt) sovmorgon idag (enligt mig iaf) fast det resultera bara i att jag sov alldels för länge och för hårt så nu sitter jag med huvudvärk istället, det är aldrig riktigt bra. Har just ätit frukost, juice och sånna där goa brandtskorpor. Fast dom ska man egentligen ha mycke smör på, ost och en tekopp att doppa dom i.. då är dom som godast!
Har just varit ner i tvättstugan och startat första maskinen, funderar på vad jag ska göra härnäst.. om jag ska plocka ihop lite eller om jag ska börja i garderoben i hallen så våra skoterkläder ryms där som jag har planerat. Måste göra mig klar och gå ner på stan också och byta kolsyretuben till soda streamern. Sen måste jag och handla också, tror det blir fläsk, potatis och löksås till middag. Då blir Jens glad! Det fanns en del att göra ändå idag..

Imorgon har vi målardag på jobbet. Alla vi personal ska måla om i hallen och köket på boendet.  kan bli en lite roligare arbetsdag än vanligt. Måste leta fram nå målarkläder också..

Nä, nu får det vara nog. Huvudvärken blir inte bättre av att stirra på datorn, nu ska jag ta itu med något här hemma istället. Man blir glad av att titta ut genom fönstret, solen skiner!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0