jobbande helg

Ihelgen jobbar jag, och var tredje helg jobbar och sover jag i stort sett hela långa helgen. Är inne på min 4:e natt av mina 5 den här veckan så de börjar nå sitt slut och de är jag glad för.

Längesen jag uppdatera, men vem ids sitta och blogga när de varit 30 grader varmt i skuggan.
Torsdag när Jens kom hem blev vi bjuden på middag hos Jens och Johanna, de va helt kanon. För precis när jag stod i dörren så ringde de på Jens telefon, de var Jens nummer två som frågade om vi hade ätit eller om vi ville komma och äta pastasallad. Väldigt uppskattat, slapp jag fara och handla också!
I fredags fortsatte ju de härliga sommarvädret så vi for på kyrkmarknaden i hettan, köpte nå rökt renfile tror jag de var och nån annan korv av Vildhasse. Än har jag då inte hunnit smaka av dom, men de hinns nog de också.. dom hade visst ett bäst före på typ tre månader. När vi var färdiga där for vi på Hammenviken med Jens och Johanna för att pressa lite. Magen verkar vara de enda ställe som solen träffa mig på, för den är illröd och svider. Kan ju kanske ha något att göra med att de inte vistats i sol på vääldigt länge.
När vi hade ätit middag, en väldigt sen sådan så begav vi oss till tenorgränd, jag hann i princip bara ta av mig skorna och sätta mig i soffan så var jag tvungen fara igen.. men men, så är de ibland!
Ja idag, sovit och ätit middag i princip. Samma sak gäller nog imorn..

Kollade på yr.no och enligt deras långtidsvarsel så ser vädret lovande ut nästa helg också. Strålande sol och kring 20 grader varmt, lämpligt.

Nä, de var allt för den här gången!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0