bagarn

Tisdag idag, har jobbat färdigt för dagen och när jag kom hem så fick jag ett sånt där bakil igen! Men den här gången blev det resultat.. Dumlemuffins och nougatrutor. Planen var egentligen att jag skulle göra äppelkaka i långpanna också för vi har nå äpplen som inte var så goda som jag trott, så det passar ju som perfekt att baka upp dom då! Men de sket sig på att jag inte hade nå pärlsocker, och jag tror att det gör halva kakan så jag får nog fara på affärn sen efter vi ätit middag och göra den ikväll istället.
Tog fram en sopsäck och la ut tavellisterna där också för att olja in dom, men det sket sig då rejält på en rätt fjantig sak. Jag får banne mig inte upp korken!! Så det får vänta till Jens kommer hem, alternativet att Johanna får upp den som skulle komma förbi här nu och fika.

Vilken lyckoträff det blev idag, skulle ju som sagt jobba till 21 på torsdag men då ringde Sofia precis när jag kom hem och fråga om jag inte ville byta och jobba till 16 på torsdag istället. Så det var ju en lyckans ost! Slipper vi komma upp så himla sent torsdagkväll. Det blir ju perfekt!

Nu ska jag gå och skära nougatrutorna där och stoppa dom i nån burk och sen invänta Johanna, sen är det ju som dags att börja med middagen.. Tror det står korv i ugn och potatis på menyn idag, inte för att jag är så förtjust i korv men det får duga en dag som denna :)

Just i denna sekund så ringde då Jens och dom var påväg hem, så han skulle vara hemma på en timme ungefär och det var ju kanon det med, för jag är lite småhungrig!

Hej på er!

Kommentarer
Postat av: Linda

är det tänkt att fikat blir i veckan eller nästa ? om det blir i veckan tar vi det gärna imorgon, torsdagkväl får vi främmande o så skulle väl ni till vougga om jag läste rätt ? =)

2009-03-17 @ 22:05:00
URL: http://lindta.blogg.se/
Postat av: Linda

ev åker vi upp till galtis till veckan.. men finns det ingen dag till veckan som passar får vi komma veckan efter det :P

2009-03-18 @ 22:06:50
URL: http://lindta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0