delad tur

Måndag idag, har jobbat halva dagen och har halva kvar.. börjar om klockan 16 igen. Jag är inte speciellt förtjust i det, men det är bara bita ihop! har inte hunnit göra så mycke under mina 4 lediga timmar här i eftermiddag, tog en kaffe med Sofia på stan och när jag kom hem insåg jag att det är ngen ide att börja med nått så jag slog mig ner i soffan och lagom till pass så var det ju Glamour på tv. Hade tänkt vara lite duktig och byta tavellisten i köket till den i ek, men då kom jag precis på att dom skulle ju oljas in och sen så passade inte hålen efter den andra listen som redan sitter där så jag måste nog ha karlhjälp till det där. Ser dessvärre att det skulle behövas dammsugas här.. råttorna springer omkring här, man ser det så väl när solen lyser rakt in. Men jag avskyr verkligen att dammsuga.. fytusan vad jag hellre dammtorkar och skurar.. skulle kunna göra det varje dag så länge jag slipper just det där med att dammsuga!

Kanske skulle fara förbi affärn nu innan jag börjar jobba.. glömde ju köpa avloppsrens som jag skulle igår. Det är visst jätteeffketivt om man inte vill va kloakdykare i avloppen. Så det är värt ett test, kanske man slipper gräva efter hår och liknande som finns i badkarsavloppet och handfatet. Jag är inte särskilt kräsen, men just sånt där.. det är vidrigt!!

Nä, dags att packa ner middagslådan som består av kycklingpaj från igår och en påse med sallad. Sen är det dags att bege sig igen med ett värkande huvud, torrt ansikte och trötta ögon!

Kommentarer
Postat av: Linda

har du överlevt jobbhelgen ? =)

2009-03-17 @ 12:49:47
URL: http://lindta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0