flyttlass

Dåså, igår körde vi lite möbler dels det som skulle upp hit och det som skulle lämnas av på backen. Ja jag säger då det, nog är det tur man inte flyttar varje dag. fast förmodligen har vi oflytta nån fler gång i framtiden, jag gruvar mig då redan. Nåja, nu är då mycke av sakerna på plats nu är det mest kläder och småprylar som återstår. Funderar starkt på att ge mig på att skruva isär bordet som står i köket för tillfället, bära ut det och skruva ihop det andra och bära in. Kan hända jag måste ringa efter experthjälp. När vi kom med sista lasset igårkväll så stod Sofia här utanför och väntade, så hon fick minsann hjälpa till att bära och det var guld värt. Vi såg greys och skruvade ihop vitrinskåpet som mest racklade, men ihop fick vi det. Vi tog en kvällsfika sen började klockan bli rätt mycke.
Imorse vaknade jag av en lite mindre trevlig upplevelse kvart över 7, en gubbe stod utanför sovrumsfönstret på en sånn här hiss eller vad det då är, och skottar av taket! Ibland lät det som att spaden skulle komma genom taket av de han hackade.. Så det blev en tidig morgon för mig, men inte gör det nå. Jag har börjat tycka det är rätt skönt att kliva upp på morgonen när man är ledig, man får ut så mycket mer av dagen. Speciellt som idag när jag ska och jobba klockan 16, jag hinner kanske få något gjort om vi har tur.

Nästa vecka börjar Jens mest troligt jobba borta så gud vad jag kommer tycka det är tomt här på veckorna, men de vänjer man sig nog också med. Är lite kluven på hur jag ska göra nästa fredag.. jag jobbar egentligen 7-16 men jag har stora funderationer på att ta ledigt så vi rent kan fara upp till vougga torsdagkväll alt. tidigt fredagmorgon. Fast man blir ju lite sådär snål när man måste ta bort 8.5 timmar på timrapporten.. men ibland så kanske det inte är värt att jobba till varje pris, och istället göra nånting roligt. Vi får bara hoppas på att solen skiner nästa helg då, blir nog en bra helg där uppe.. speciellt med tanke på att Julia och gänget skulle upp.

Nu ska jag göra nånting!

Kommentarer
Postat av: sab1na

Va kul att ni har flyttat ihop :)

2009-03-12 @ 19:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0