se dig för!!

Min dag har varit sådär.. När jag slutade jobba idag, (äntligen!! trodde aldrig dagen skulle ta slut..) så tog jag bilen och pep iväg hem, insåg fort att min parkering hade dreva igen av snö.. så jag tänkte lite snabbt att jag far ett varv och ställer den på sundsgatan så jag fick skotta bort de värsta från parkeringen, för mercan brukar int va så peppad på stora drivor med snö. Sagt och gjort, när jag ska svänga upp på sundsgatan vid åhlens så ser jag.. "där kommer jag aldrig ta mig ut förens ikväll.." så jag tog andra vägen och valde att ta rondellen vid max. Men de skulle jag väl aldrig ha gjort..
När jag svänger ut kommer det nå folk och ska gå över övergångsstället och givetvis så stannar man ju och släpper över dom.. men de uppmärksammade visst inte bilen bakom mig som förmodligen satt i andra tankar och höll åt helvete för nära bakom mig, så de sa ju bara bang! så hade han krossa sitt helljus i min dragkrok. Och må då vara de, men idioten, (ursäkta utrycket)  sticker ju!! Alltså de finns nu en av varje.. tur nog finns de ju dom av lite snällare slag som tog reg.nummer och kom och sa de åt mig. Så jag vet vem du är!! Så jag har lite skärvor av hans helljus i min plastpolla över dragkroken. Tur nog för mig så blev det ju ingenting, men jag tycker ju jättesynd om han så krossa sina stackars helljus.. (eller så inte!) Kanske skulle vara lite mer vaken när man kör bil?!  Nåväl, ingen större skada skedd men uppretad har jag då hunnit bli!

Helgen i vougga har varit kanon, vi kunde inte begära bättre väder än vi haft iallafall.. lördag var de strålande sol och alldeles lagomt kallt. Så vi var ute i stort sett hela dagen, och de blev en ohiskelit tidig kväll.. jag tror Jens och Jens slocka vid 20-tiden, så vid 22 insåg vi att dom här kommer inte stiga upp nå mer idag så vi kröp isäng allihopa då. Man blir trött och sliten av att vara ute en hel dag i luften på skoter. Som de är snö däruppe.. ja herregud. Jag och Johanna ansvara då för största delen av alla fastkörningar. Men de är väl de som är lite av tjusningen ;) Det känns i kroppen idag.. hyffsat mör!  Men en trevlig helg har vi haft :)

Nu kliver Jens genom dörren vilken sekund som helst och nu ska de lagas middag för jag håller på att svälta ihjäl och dö!

Förresten, man ska nog inte kasta sten i glashus när man inte riktigt vet vem som befinner sig i det. Visst itt?! :)

Kommentarer
Postat av: lea

Förresten, man ska nog inte kasta sten i glashus när man inte riktigt vet vem som befinner sig i det. Visst itt?!...omman kastar sten i glas hus är man inte där själv så?..eller hur säger man?

2009-03-03 @ 00:38:07
Postat av: lea

btw var det inte du och jag som "hatade" när man skriveri gåtor?:P..jag är lika sämst själv

2009-03-03 @ 00:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0