helgen med premiär på 1906

Vilken helg, och vilket väder!!

Fredag blev det en runda på stan med Johanna och Jens, och sen vidrare mot mörtis där vi åt surströmming som alltid är lika gott. Mätta och belåtna packade vi och for mot trolltjärn, vi stanna till i Sikfors och hälsa på Per och Linda som stod där ihelgen med husvagn. Blev dock en kort visit för klockan var rätt mycke. På lördan när vi vakna så var de ändå rätt hyffsat väder, så vi tog benen våra och gick till en brygga och fiska. Vilken fiskelycka, 7 abborrar fick jag, egentligen 10 om inte Jens hade kasta i en och jag inte hade tappa två från kroken. Jag trotsa de blåsiga vädret och tog av mig i bh, och såklart brände jag mig på ena axeln.. satt ju nästan två timmar i solen.
Vi packa och for hem, för premiären på 1906 kunde man ju inte missa. Jag släppte av Jens i sikfors och sen begav jag mig hem för att snabbt göra mig klar och möta upp Julia för att cykla till Madde där hon bjöd på mat, gott var det. Sen satt vi där och drack och pratade, Tessan anslöt också under kvällens gång. Klockan går fort när man har trevligt så snabbt var de dags att gå till 1906, och där var de kul!! som för det mesta alltid! Nu ÄR det sommar :)
Idag har det inte varit annat än sommarvärme, tror faktiskt jag lyckats få mig en bränna. Fast den här rödheten kommer nog mest troligt återgå till vitt typ imorn. Imorse.. eller imorse och imorse, idag vid lunchtid mötte vi upp Johanna för att äta brunch. Pasta ängeln special blev det, och då kan ni ju säkert lista ut vars vi åt.
Är ju faktiskt mors-dag idag så vi knatade iväg och köpte blommor åt våra mammor, tog en promenad till backen och åt tårta där. Sen var de dags för nästa mamma, så vi for till Djupviken och fick smörgås där. Nu är vi hemma efter ha varit och handla lite sen middag, kyckling i ugn blir det. Efter maten tror jag vi ska ta och köra volvon till backen för att lämna den där för att bli besiktad på tisdag. Så min pärla ska på långtur till Gällivare iveckan, så jag är utan bil tills tisdag. SOM jag kommer behöva bilen bara för att jag ingen har, brukar ju vara så. Mest troligt lat som jag är så kommer jag nog mest hålla mig på hemmaplan imorn. Från och med imorn så jobbar jag natt, börjar med 5 lediga dagar för att gå på klockan 21.00 på fredagkväll. Nu behöver jag inte ha "dåligt samvete" för att jag är ledig när jag går på månadslön. Jag får ju ändå min lön!

Nä, nu ska jag gå och skära sallad och göra sås och sätta igång riset. Lägger upp några bilder från gårddagen också! Däremot så kommer jag inte visa någon bild på mig själv pga mitt rosa/lila fläckiga hår! 

  






En kanonhelg helt enkelt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0