ledig ledig ledig..

Jag är så less på att vara hemma och dröna.. till slut finns de ingenting att göra och de enda man gör är att går och gruvar för nästa lön som jag helst av allt inte ens vill se. Ja.. vad att göra, kan ju inte fara på jobbet när jag inget har, tror inte piteå kommun betalar mig bara för att jag så gärna vill jobba. Men nu är det sista veckan så istället borde jag kanske njuta, men det gör jag inte. De här är nog bland den sämst månaden jag haft sen jag började att jobba.. så jag är inte van att vara ledig såhär mycke helt enkelt.

Har iallfall varit på stan nu en sväng, köpte två jättesöta blommor, en rosa och en svart med en klämma som man kan stoppa i håret när man vill va lite finare. Inhandla även två tubtoppar i lite längre variant som man ska ha som klänning, en svart (givetvis) och en röd. Hade faktiskt tänkt köpa en röd och en turkos men då fanns såklart inte den turkosa i min storlek så de blev en svart iallafullafall.

Funderar nu om jag skulle ta och kanske göra en rabarberpaj eller så, var på djupviken och tog rabarber igår så jag kanske skulle göra något utav de. Var som lite baksugen, fast de vettedå fåglarna om jag kommer att idas börja med nå sånt.. de är ju de här med att man måste diska så hemskt mycket efteråt. Kan lika gärna vara så att dom där rabarberna åker i frysen till ett annat tillfälle.

Imorn är det torsdag, och de innebär att jag faktiskt, hör och häpna jobbar.. 16-21, vilket långt arbetspass va?! nä! Men till de lite roligare, Jens kommer hem. Även fast jag är glad till att jobba imorn också.. men jag tror nog att de är ännu roligare att Jens kommer hem :) Tänka sig att den här veckan också gick.. de kändes inte så i början av den, men nu är de ju bara en dag kvar!

Nä, tror jag ska prova dom dära klänningarna en gång till i en mer sanningsenlig spegel, för i dom där provhytterna blir man nu verkligen smal och slank och allt sitter som en smäck. Så en till provning och sen avgöra om dom ska vara kvar eller om jag ska lämna tillbaka dom. Sen ska jag ev. baka.. vi får se. En prommis ska jag då ut på ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0