första advent

burr så kallt de är ute nu, -8 visar termometern här.. inte undra på jag frös imorse!

Tröttare än synden är jag, dricker min femte kaffekopp nu för att eventuellt piggna till en aningens. Jens suprisade med att komma hem igårkväll istället för idag, han har givetvis sovit som en gris och jag som fått vakna av att hans telefon gått varm inatt för ni ska ju inte tro att han reagerade de minsta. Typ irriterande! Såklart glömde jag släcka lampan i sovrumsfönstret så den stack i ögonen varje gång, Jens har bökat på i sängen inatt och att flytta på en död säl mitt i natten kan ju jämföras med en brottningsmatch. Såå när väckaren ringde imorse var jag inte på gott humör för att kliva upp.


I eftermiddag/ikväll ska vi till luleå och äta julbord med Jens föräldrar. Eventuellt hade jag tänkt hinna på skyltsöndag en snoa också. Vi får se!


Detta dilemma med julklappar, Jens är ett stort problem (såvida han inte går med på min plan), mamma är skitaenkel, pappa är aningens svårare när han typ inget önskar eller så far han och köper de själv två dagar före julafton, Nils är en baggis för han skulle man kunna ge hela världen åt, mormor och morfar vill inget ha men tomhänt vill man ju inte komma, Per och Linda vill inte heller något ha men samma där.. nånting vill man ge!


Som vanligt, min önskelista är en meter lång.. man kan tro att jag ingenting har för de är samma visa varje år. Min julklappshög är enorm men ett år senare behöver jag det mesta lika fullt. Tur jag är barn själv än så man får önska sig.. och dessutom få sina önskningar (till stor del).


Nu ska jag fylla på kaffekoppen!




Kommentarer
Postat av: Sara

Känner igen det där emd dövhet och ett jäkla bökande, det är så man kan bli tokig!! :D



Hoppas ni får en mysig 1:a advent! :)

2009-11-29 @ 16:17:09
URL: http://sassabarill.blogg.se/
Postat av: Sara

Förresten, glömde kommentera detta med Alpnaeringen. Självklart hör jag av mig, vill du så kan du dunka in pengar redan nu,så har jag dem och kan föra över direkt när Sandra levererar grejorna. De bör komma till veckan, senast tidigt nästa vecka. Tror jag fick med allt? :)

2009-11-29 @ 19:06:04
URL: http://sassabarill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0