vunnen aktion!

Jo serni, igår kammade jag hem min första vinst på tradera. Vinst och vinst, men de var så dom kallade det. Jag får ju vacker betala de själv.. hela 77kr med frakt blev det, så om jag nu skulle bli lurad så var de ju ingen större förlust. Vad jag skrapat hem kan jag inte avslöja utifall att Jens skulle råka komma åt min blogg.. de är en liten överraskning till honom, ingen stor grejj men en liten bara och ganska kul!


Startade mitt födelsedagsbak eller julbak, ja man får kalla de vad man vill. Jag började med morotskaka som Julia och Johanna har varit hit och provsmaka och jag tror den fick godkänt, botten blev alla tiders men kanske att glasyren kunde fått vara lite fastare men den blev god och de är huvudsaken. Tänkte fortsätta med nougatrutor imorgon.. och sen eventuellt en sort till men vad de blir har jag inte bestämt, efter de får de vara nog med sorter av fika. Är lite sugen på att ge mig in i lussekattsbranschen men de är det där med att inte få dom snustorra.. för då är dom rätt misslyckade så kanske att jag överlämnar det åt mormor, vi får se.


Imorgon till lunch går jag på "helg", för mig är det helg iallfall. Torsdagkväll kommer som vanligt Jens hem men då far jag på party hos Sara och med mig ska jag ha Julia. Fredag när jag åker på jobbet så far han upp till stugan och mest troligt stannar han där till söndag. Vilken rolig helg.. !


Jag måste dock efterlysa julpyntet, vars är det?! stjärnan som ska stå i fönstret, alla tomtar, alla jullyktor osv.. vars har jag stoppat det?? Jag var bombis på att Jens burit upp de på vinden så jag tog mitt sällskap ikväll med mig upp för att leta men inte ska ni ju tro att de fanns en skymt av en tomte där. Har letat i varenda garderob i lägenheten men jag kan bara inte finna det!! Antingen har jag inte letat nog ordentligt eller så är de då någon som tyckt dom behövt mitt julpynt. Imorgon ska den saken utredas noggrant!


Sen till en annan sak sådär helt apropå, de är heelt otroligt att en del bara inte kan hålla vissa saker inom sig.. men en del måste visst vädra truten vad de än gäller.


Nä nu ska jag slå igen mina blå så jag orkar upp på jobbet imorn för jag kan tala om att nuförtiden är jag mer levande än död när väckarn ringer.. jag misstänker att de är årstiden eller så detta tråkiga väder. Som idag när vi man inte ens sett dagsljus pga den gråa himlen. Man kan ju inte annat än vara trött.

Natti natti!

 



jag längtar!!


Kommentarer
Postat av: Julia

Din morotskaka blev underbart god! Om du undrar... :)

2009-11-24 @ 23:44:29
URL: http://jullbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0