bye bye!

Då var de gjort! Mitt sista pass på Kollektivet är nu avklarat, de känns konstigt.. fast man kan som säga att jag nu tar ett stort kliv vidare i livet, till min fasta tjänst. Fick mitt antsällningsbestlut idag, de kändes bra att rutan som heter tillsvidareanställning (fast anställd) var ikryssad och inte vikariat. Till min stora glädje såg jag också att jag har fått hela 9kr mer i månadslön, undra vad jag ska göra för alla dom pengarna ;)
Men hur som helst, jag fick sluta min sista dag med att skratta så vi i princip höll på att kissa ner oss både jag och Anneli, över en väldigt löjlig sak.. en hink som fastnade under sängen när jag körde ner den, den flög iväg och blev lite bucklig, men herrejösses va roligt man kan ha åt en sånn sak! Men nu är de bye bye! Tänkte ta mig upp där imorn och lämna tillbaka nyckeln som jag burit i över 3 år, den ska ni ju inte tro jag kom ihåg idag.

Alltså, jag har nångång funderat över om vi skulle klara oss med en bil.. men jag inser ju nu, de gör vi inte! Till veckan har vi ett dilemma, en bil.. Jens har körvecka som innebär att han är i Gällivare mån-tors med bilen och jag ska på jobbet i munksund tis-fre. Och nej!! Jag varken cyklar eller går ända dit när jag jobbar morgon, och inte kväll heller för den delen för då är jag för mörkrädd på hemvägen. De är gode enkelt, vi klarar oss inte med en bil och då får alla säga vad dom vill!

Nu har jag visst lovat massage/klia på ryggen åt han som ligger i soffan och ropar "hanna.. hanna.. hanna.. kom nu.. hanna.. hanna" så de är nog bäst jag håller de jag lovar, för han har redan gjort sitt på min rygg.. i säkert en timma ;)

godnatt!


Kommentarer
Postat av: Linda

jo, han är iväg o jagar. jessboy med? =)

det är bara att dyka förbi, jag o harry är bara hemma och gör ingenting. trist men sant :D

2009-10-23 @ 09:37:23
URL: http://lindta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0